۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نفت در هفته­‌ای که گذشت/ افزایش قیمت نفت ادامه دارد

۳۰ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۴۰
کد خبر: 330617
نفت در هفته­‌ای که گذشت/ افزایش قیمت نفت ادامه دارد

بازار نفت در هفته سوم ژانویه در حالی به پایان رسید که قیمت در بازارهای جهانی با یک روند افزایشی روبرو بود. برنت رکوردار افزایش قیمت هفتگی و نفت جهانی با وجود افزایش قیمت، همچنان تحت تاثیر تولیدات آمریکا قرار داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین، قیمت نفت در هفته سوم ژانویه، یک روند صعودی را تجربه کرد. در هفته‌ای که گذشت، انواع نفت در بازار جهانی با افزایش قیمت روبرو شدند. در اواسط هفته، ثبت رکورد جدید آمریکا در تولید، قیمت جهانی نفت را کاهش داد. اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد تولید نفت این کشور از مرز 12 میلیون بشکه در روز گذر کرد که نگرانی­هایی را درباره کاهش تقاضای جهانی نفت در پی داشت. 

از طرفی انتشار گزارش ماهانه اوپک مبنی بر کاهش تولید اعضا باعث بالا رفتن قیمت جهانی نفت در روز پنجشنبه شد.

بیشترین افزایش قیمت در این هفته مربوط به نفت برنت بود که از مرز 62 دلار در هر بشکه گذر و به 62 دلار و 70 سنت رسید.

WhatsApp Image 2019-01-20 at 05.58.09

وست تگزاس اینترمدیت نیز هفته​ صعودی را پشت سر گذاشت و قیمت آن از 50دلار و 51 سنت در اولین روز هفته به 54 دلار و 4 سنت در آخرین روز هفته رسید. 

 

WhatsApp Image 2019-01-20 at 05.58.16

در ابتدای هفته ریاست اوپک با ابراز نگرانی از سایه جنگ تجاری چین و آمریکا بر بازارهای نفتی اعلام گفت که نسبت به تعادل بابار نفت در سال 2019 خوش بین است.

در این هفته گمانه­زنی در خصوص معافیت تحریم نفت ایران در رسانهها ادامه داشت. برخی از رسانه­های آمریکایی اعلام کردند، ایالات متحده با خارج کردن سه کشور از لیست، با پنج کشور معافیت تحریم نفت ایران را ادامه می­دهد.

وزیر انرژی روسیه نیز با اشاره به سرمای این کشور، اعلام کرد روسیه با سرعت کندتری به توافق خود با اوپک عمل می­کند.