۰ نفر

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به اقتصادآنلاین گفت؛

نمایندگان مجلس اجازه دهند مدیران برای انتصابات تصمیم بگیرند/ ارجحیت ملی‌گزینی بر بومی‌گزینی

۲۳ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۵۵
کد خبر: 328904
نمایندگان مجلس اجازه دهند مدیران برای انتصابات تصمیم بگیرند/ ارجحیت ملی‌گزینی بر بومی‌گزینی

درحالی مدیران نفتی تاکید بر ملی‌گزینی در میان مدیران توانمند در حوزه نفت دارند که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انتخاب مدیران با سابقه در هر استان و منطقه که آشنا با محیط خود هستند را گزینه مناسب‌تری می‌دانند.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ در روزهای اخیر اخباری در خصوص تغییرات مدیریتی در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، رسانه‌ای شد که در پی آن شاهد واکنش های مختلفی از سوی اصحاب رسانه و نمایندگان مردم استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی بودیم. در این بین مخالفت‌ها بیشتر سمت و سوی  تخصص و بومی گرایی داشت که اغلب نمایندگان کمیسیون انرژی و همچنین نمایندگان استان مرکزی نیز با این موضوع موافق بودند. اما به جهت روشن شدن موضوع مورد بحث، خبرنگار اقتصادآنلاین گفت و گوی اختصاصی با مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی انجام داد که در این مصاحبه موسوی خواه نگاه ملی در انتخاب مدیران مناطق شرکت ملی پخش را ارجح بر بومی گزینی دانست.

موسوی خواه مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادآنلاین در خصوص بومی‌گزینی گفت: با توجه به تجربه دفاع مقدس که رزمندگان تنها از استان خوزستان نبودند باید گفت که در مسئله مدیریت امور نیز نمی توان گفت که صرفا باید از هر استان برای آن منطقه مدیر انتخاب کرد. وی با تاکید بر ملی نگری به جای بومی نگری افزود: مدیری که توانا است باید در تمام ایران کار کند. آیا در تهران تمام مدیران تهرانی هستند؟

وی در واکنش به صحبت نمایندگان استان مرکزی که تاکید داشتند ما در استان مرکزی مدیر توانمند داریم گفت: من استقبال می کنم و از نمایندگان می خواهم که فرد توانمند را به بنده معرفی کنند اما اجازه بدهند که مدیران سازمان برای جابجایی مدیران میانی تصمیم بگیرند. وی افزود: ما بر اساس سوابق و ارزشیابی های سالانه مستمر، نیروهای توانمند را توانمندتر و برای نیروهایی را که نیاز به آموزش بیشتر دارند زمینه را فراهم می کنیم.

موسوی خواه همچنین با اشاره به این موضوع که ما از همه نیروهای توانمند خود بهره می بریم گفت: با تاکید براینکه شرکت ملی پخش، روزانه بیش از 100 میلیارد تومان درآمد برای دولت کسب و به حساب خزانه واریز می کند از این رو حتما باید نظارت‌های دقیقی در این زمینه انجام گیرد که دچار توالی فساد شود.

این در حالی است که ابراهیمی نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی نظر دیگری در خصوص انتخاب مدیران مناطق نفتی دارد. وی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با ابراز مخالفت از روی کار آمدن مدیران غیربومی در منطقه اراک گفت: با توجه به وجود مدیران با سابقه و کارآزموده در استان مرکزی، انتظار می رفت که در جابجایی های اخیر از خود استان این افراد انتخاب می شدند. اما متاسفانه مدیران نفتی نوجهی به این مسئله ننهادند و در انتخاب های خود مدیران توانمند استانی را نادیده گرفتند.

وی در ادامه با بیان این موضوع که مجمع نمایندگان استان مرکزی با انتصابات اخیر مخالفند گفت: به نظر می رسد برای آرام کردن شرایط موجود و کاهش اختلافات در این بین لازم است تا مدیران نفتی نظرات نمایندگان استان را نیز در این میان لحاظ کنند چراکه نمایندگان به مدیران باسابقه استان آشنایی بیشتری داشته و می توانند در این زمینه افراد خبره بومی را معرفی کنند.