۰ نفر

صادرات نفت آمریکا به اروپا کمترین رقم طی ۱۱ ماه گذشته شد

۸ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۳۶
کد خبر: 325239
 صادرات نفت آمریکا به اروپا کمترین رقم طی ۱۱ ماه گذشته شد

صادرات نفت خام آمریکا به اروپا در ماه جاری میلادی به خاطر کاهش تخفیف ها و افزایش هزینه های حمل و نقل به پایین ترین حد خود در ۱۱ ماه گذشته رسید .

به گزارش رویترز، صادرات نفت خام آمریکا به اروپا در ماه جاری به پایین ترین حد خود در 11 ماه گذشته رسید. کاهش تخفیف ها و افزایش هزینه های حمل و نقل، تقاضا برای بشکه های نفت آمریکا را پایین آورده است .

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، فاصله قیمت بین نفت خام آمریکا و نفت برنت به شدت از بیش از 10 دلار در هر بشکه در نوامبر به 6.63 دلار در روز جمعه کاهش یافت. این کمترین اختلاف بین این دو شاخص نفتی از اوایل ماه اوت است .

الیور جیکوب، تحلیلگر موسسه  مشاوره پترو ماتریکس گفت:« الان واقعا زمان خرید مقدار زیاد نفت خام نیست» .

17 کشتی حامل حدود 298 هزار بشکه در روز نفت خام در ماه جاری تگزاس و لوییزیانا را به مقصد بنادر اروپا ترک کردند. این مقدار کمترین حد از ژانویه گذشته است و 404 هزار بشکه در روز نسبت به ماه قبل کاهش داشته است .

محموله های آمریکایی به سمت قطب پالایشگاهی و ذخیره اروپا در روتردام نسبت به ماه نوامبر نصف شده و به حدود 71 هزار بشکه در روز رسیده است. موجودی نفت خام پیش از وضع مالیات های پایان سال بر نفت خام ذخیره شده، کاهش یافته است .

هزینه های حمل و نقل برای نفتکش ها افزایش یافته چون تولید کنندگان نرخ های نفت کش ها را افزایش داده اند. برخی از این نفتکش ها برای ذخیره نفت ایران مورد استفاده قرار گرفتند .

یک دلال نفتی گفت تقاضای اروپا برای نفت خام آمریکا به خاطر قیمت بالاتر درجه های نفت خام ساحلی آمریکا کاهش یافته است.