۰ نفر

در نظر گرفتن ملاحظات حاکمیت در تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها

۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۱
کد خبر: 302814
 در نظر گرفتن ملاحظات حاکمیت در تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت صنایع ملی پتروشیمی گفت: نرخ خوراک باید با در نظر گرفتن ملاحظاتی باشد از جمله اینکه برای حاکمیت از لحاظ فروش محصولات هیدروکربوری درآمد داشته باشد و از طرفی منجر به پایداری تولید در بخش خصوصی هم بشود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا،  درباره تغییر نرخ خوراک پتروشیمی‌ها اظهار داشت: تغییر در نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در حال بررسی توسط NPC، انجمن کارفرمایی و شرکت‌های پتروشیمی است، خلق‌الساعه نمی‌توان در مورد آن نظری ارائه داد.

وی افزود: تغییرات نرخ خوراک قطعا روی سوددهی و پایداری توسعه پتروشیمی‌ها تاثیر دارد، بحث ما فقط این نیست که به سود می‌رسند یا خیر، بحث بر سر این است که فعالان این صنعت بتوانند تولید پایدار داشته باشند.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت صنایع ملی پتروشیمی خاطرنشان کرد: روی سناریوهای مختلف کار و بررسی می‌شود که چه برنامه‌ای هم برای بخش حاکمیت و هم برای بخش خصوصی مناسب است.

وی با بیان اینکه هنوز تصمیمی نهایی در خصوص نرخ خوراک اتخاذ نشده، تاکید کرد: نرخ خوراک باید با در نظر گرفتن ملاحظاتی باشد از جمله اینکه برای حاکمیت از لحاظ فروش محصولات هیدروکربوری درآمد داشته باشد و از طرفی منجر به پایداری تولید در بخش خصوصی هم بشود.

زنگنه روز گذشته در جمع خبرنگاران گفته بود که قرار است نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی متناسب با تغییرات قیمت ارز تغییر کند.