۰ نفر

کاهش ۹۰ سنتی قیمت نفت ایران

۲۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱:۱۳
کد خبر: 259194
کاهش ۹۰ سنتی  قیمت نفت ایران

میانگین قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به نهم مارس (هجدهم اسفندماه) با 90 سنت کاهش، به 62 دلار و 28 سنت برای هر بشکه رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شانا، میانگین قیمت نفت خام سبک ایران از آغاز سال 2018 تاکنون، 65 دلار و 11 سنت برای هر بشکه بود.

در دوره مورد بررسی، میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران نیز یک دلار و 40 سنت برای هر بشکه کاهش یافت و به 60 دلار و 63 سنت برای هر بشکه رسید.

میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران از آغاز امسال تاکنون 63 دلار و 62 سنت برای هر بشکه بود.

میانگین قیمت سبد نفتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در هفته منتهی به نهم مارس، به 62 دلار و 52 سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته، با یک دلار و 6 سنت کاهش همراه بود.

همچنین در این دوره، میانگین قیمت نفت خام شاخص دبلیو.تی.‌‌آی آمریکا 46 سنت کاهش یافت و 61 دلار و 70 سنت برای هر بشکه شد.

در هفته مورد بررسی، نفت خام شاخص برنت با 60 سنت کاهش، بشکه‌ای 65 دلار و 24 سنت قیمت خورد.

میانگین قیمت نفت خام شاخص‌های دوبی و عمان نیز در دوره مورد بررسی به ترتیب یک دلار و 28 سنت و یک دلار و 17 سنت برای هر بشکه کاهش یافت و 61 دلار و 29 سنت و 61 دلار و 84 سنت برای هر بشکه معامله شد.

به نظر می رسد افزایش تولید نفت خام آمریکا، بهای انواع نفت‌های خام‌ شاخص را کاهش داده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا (یی.آی.اِ) در تازه‌ترین بررسی خود،تولید نفت خام این کشور را در سال جاری میلادی با یک میلیون و 400 هزار بشکه در روز افزایش نسبت به سال 2017، معادل 10 میلیون و 700 هزار بشکه در روز پیش‌بینی کرد که بالاترین رقم تولید در تاریخ آمریکاست.

تعمیرات دوره‌ای در پالایشگاه‌ ها بویژه پالایشگران فعال در آسیا، تقاضا برای نفت خام را از سوی پالایشگران کاهش داد.

همسو با این موضوع، پالایشگران فعال در هند، حجم خرید نفت خام از غرب آفریقا را کاهش داده‌اند؛ به طوری که شرکت نفت هند در آخرین معامله خود، فقط 2 میلیون بشکه نفت از این ناحیه خرید.