۰ نفر

تهیه طرح حسابداری ملی آب برای مدیریت منابع آبی کشور

۱۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۵۴
کد خبر: 255970
تهیه طرح حسابداری ملی آب برای مدیریت منابع آبی کشور

معاون دفتربرنامه ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو با اشاره به تهیه طرح حسابداری ملی آب گفت: طرح حسابداری ملی آب گامی بسوی مدیریت بهتر منابع آبی در کشور است.

هدایت فهمی اظهار داشت: طرح حسابداری ملی آب از چهار بخش اصلی تشکیل شده است که بخش نخست این طرح مربوط به جمع آوری اطلاعات و داده ها در مورد منابع و مصارف آب کشور از جنبه کمی و کیفی است.

به گزارش اقتصاد‌آنلاین به نقل از تسنیم ، معاون دفتربرنامه ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو گفت: دارایی های آب کشور بطور کامل در حوزه های آبی، در محدوده های مطالعاتی و در کوچکترین واحدهای هیدرلوژیکی احصاء شده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به بخش دوم طرح حسابداری ملی آب افزود: این بخش شامل اطلاعات مربوط به آب های برگشتی است.

فهمی اظهارداشت: بخش سوم طرح ملی مورد بحث مربوط به ارزش اقتصادی و حذف سرمایه گذاری های که جهت مصارف مختلف آب هزینه شده است یعنی ارزش اقتصادی آب در هر حوزه و محدوده مطالعاتی محاسبه می شود مبنی بر این که چه ارزشی دارد و به چه کاربری هایی باید اختصاص داده شود.

معاون دفتربرنامه ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو گفت: سیستم تصمیم یار بخش چهارم طرح حسابداری ملی آب را تشکیل می دهد که بسیارمهم است.

وی افزود: این سیستم داده های موجود را بر اساس ارزش اقتصادی، مطالعات اجتماعی، شرایط هر حوزه و همینطور تقاضا در بخش های مختلف بهترین تخصیص را مبتنی بر ارزش اقتصادی به بخش ها و مصارفی می دهد که بیشترین ارزش افزوده را ایجاد و به تبع در مقیاس اقتصاد ملی، آب ارتقا پیدا کند.

فهمی یادآورشد: سیستم تصمیم یار یکی از سنگ بناهای اصلی طرح جامع آمایش سرزمین در مملکت است.