۰ نفر

عضو کمیسیون تلفیق مجلس در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین:

افزایش قیمت بنزین به صلاح مردم نیست/ نگرانی‌های رییس‌جمهور را برطرف کرده‌ایم

۲۹ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۲۱
کد خبر: 245965
افزایش قیمت بنزین به صلاح مردم نیست/ نگرانی‌های رییس‌جمهور را برطرف کرده‌ایم

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با تاکید بر اینکه گران کردن قیمت حامل‌های انرژی و به ویژه بنزین در شرایط فعلی به صلاح مردم نیست، گفت: اشتباه دولت در مورد قیمت حامل‌های انرژی این است که به جای اینکه هر سال ۱۰درصد قیمت‌ها را بالا ببرد، امسال تصمیم گرفت که به یکباره ۵۰۰تومان نرخ بنزین و ۱۰۰تومان قیمت گازوئیل را افزایش دهد.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین اظهار داشت: طبق قانون دولت می توانست هر سال 10 درصد قیمت حامل های انرژی را افزایش دهد اما مرتکب اشتباهی در این زمینه شد و این کار را انجام نداد و برای سال آینده یک مرتبه افزایش قیمت قابل توجهی را لحاظ کرد.

بائوج لاهوتی در ادامه افزود: باید به این واقعیت اعتراف کنیم که نتوانسته ایم در زندگی مردم، تغییری ایجاد کنیم و بنابراین نباید دولت و مجلس در مورد افزایش قیمت حامل های انرژی نگاه یک طرفه داشته باشند و یک طرفه قضاوت کنند.

او با اشاره به اینکه برخی از مسئولان و نمایندگان مجلس در مورد موضوع افزایش قیمت حامل های انرژی، مثال هایی را در مورد سایر کشورها مطرح می کنند، گفت: من این موضوع را در کمیسیون تلفیق هم مطرح کرده ام که نباید در مورد قیمت حامل های انرژی و به خصوص بنزین، فقط یک طرف مساله را ببینیم.

بائوج لاهوتی با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین، می تواند آثار مثبتی مانند کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا را به دنبال داشته باشد، اظهار داشت: افزایش قیمت حامل های انرژی برای سال آینده به صلاح مردم نیست و باید یک مقدار سر و سامانی به وضعیت معیشتی و زندگی مردم بدهیم و سپس در سال های آینده موضوع افزایش قیمت حامل های انرژی را مورد توجه قرار دهیم.

به گفته این عضو کمیسیون تلفیق مجلس در مجلس، اراده ای برای افزایش قیمت بنزین در مجلس وجود ندارد و در صحن مجلس هم این موضوع رای نمی آورد.  

بائوج لاهوتی با اشاره به نگرانی ها و گلایه های رییس جمهور در مورد تصویب نشدن افزایش قیمت حامل های انرژی و کاهش درآمدهای دولت گفت: دولت در لایحه بودجه 73 هزار و 400 میلیارد تومان برای تولید و اشتغال در نظر گرفته بود که به دنبال رای نیاوردن افزایش قیمت بنزین و کاهش درآمدهای دولت از این محل، کمیسیون تلفیق این اجازه را به دولت داد که از محل اعتبارات فنی و اعتباری معادل مبلغ کاهش یافته را برداشت کند تا آسیبی به بسته 73 هزار میلیارد تومانی مدنظر دولت وارد نشود.