۰ نفر

گزافه‌گویی ترامپ بر روابط ایران با اروپا اثر ندارد

۲۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۴۲
کد خبر: 226239
گزافه‌گویی ترامپ بر روابط ایران با اروپا اثر ندارد

عضو هیأت رییسه اتحادیه فرآورده های نفتی گفت: گزافه‌گویی ترامپ کوچکترین تأثیر منفی در بازار داخلی و روابط ایران با اتحادیه اروپا نداشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، حمید حسینی عضو هیأت رییسه اتحادیه فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی درباره آثار یاوه گویی‌های ترامپ در روابط اقتصادی و توسعه آن اظهار کرد: مواضع کشورها در برابر یاوه‌گویی‌های ترامپ سه نوع است، برخی به دنبال هم پیمانی با دولت آمریکا درصدد تقویت ایران هراسی بودند، از این‌رو صحبت های چند روز پیش ترامپ، به شدت به زعم آنان خوش آمده و قطع یقین از این قضیه خوشحالند.

وی ادامه داد: دوستانی هم داریم که به طور حتم از مواضع ترامپ علیه ایران ناراحت شده و سخنان این شخص را مخرب می دانند.

این عضو اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران افزود: کشورهای دیگر همچون عمان و کویت نیز موضع متعادل تری دارند.

حسینی با اشاره به یک دست نبودن مواضع کشورهای منطقه خاورمیانه گفت: در منطقه پرآشوب و درحال جنگ خاورمیانه به طور حتم، کشورهایی چون عراق سوریه و لبنان از صحبت های ترامپ ناراضی اند.

وی تأکید کرد: خوشبختانه تاکنون گزافه گویی های ترامپ آثاری بر اقتصاد ایران و منطقه نداشته است. با وجود نگرانی همه مبنی بر تأثیر موضع گیری ترامپ در بازار داخلی ایران و روابط کشورمان با اتحادیه در اروپا و کل دنیا، نه تنها شاهد کوچکترین تاثیر منفی نبوده ایم، بلکه در برخی موارد برخلاف انتظارمان با رویکرد مثبت مواجه شده ایم.

عضو هیأت رییسه اتحادیه فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ادامه داد: تقویت انسجام ملی، کاهش اختلافات داخلی، موضع‌گیری غصب آلود اتحادیه اروپا و اعضای 5+1 و اعلام حمایت آنها از جمله آثار مثبت صحبت های ترامپ بر فضای کشورمان بوده است.

حسینی در پایان گفت: معتقدم، ایران نه تنها بازنده این صحنه نبوده، بلکه کوچکترین آسیبی، متحمل نشد.