۰ نفر

بیشترین فراوانی اسامی پسران و دختران در استان البرز

۱۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۳۰
کد خبر: 569730
بیشترین فراوانی اسامی پسران و دختران در استان البرز

مدیرکل ثبت احوال البرز گفت: اسامی «فاطمه » و «علی» بیشترین فراوانی را در بین نامگذاری نوزادان البرزی را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد علی رفیع پور روز شنبه افزود: علی ، محمد و مهدی بیشترین فراوانی اسامی پسران و فاطمه، زهرا و مریم  به ترتیب بیشترین اسامی برای نامگذاری دختران  در این استان است .

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۷۳۶ درخواست تغییرنام به ثبت احوال البرز ارجاع شد که از مجموع درخواست ها بیش از ۸۰ درصد آنها موافقت شده است.

رفیع پور یادآورشد: اکنون با تشکیل کمیته تغییر نام ، درخواست های متقاضیان در کمترین زمان ممکن بررسی می شود.

وی گفت: در زمان حاضر تسهیل در تغییر نام  به دستگاه های زیرمجموعه سازمان ثبت احوال ارجاع شده و افراد می توانند در صورتی که نام مناسبی ندارند بر اساس ضوابط قانونی مشخص شده نام مناسبی را برای خود تعیین و در شناسنامه ثبت کنند.

وی  یادآورشد: ثبت احوال البرز برای ترویج فرهنگ و شعائر دینی تسهیلات ویژه ای برای تغییر اسامی غیرمذهبی به اسامی مذهبی پیش بینی کرده است.

رفیع پور از ثبت احوال به عنوان مرزبان هویت و تابعیت ایرانیان یاد کرد و افزود: باتوجه به تشکیل شورای مهندسی نام در این اداره کل ، افراد می توانند نام مناسب و نیک را برای فرزندان خود انتخاب کنند.

مدیرکل ثبت احوال البرز در بخش دیگری ازسخنان خود به ۱۲هزار و ۴۹۰ مورد ثبت ولادت در استان البرز خبرداد .

رفیع پور همچنین در خصوص کارت ملی هوشمند دراستان البرز خاطرنشان کرد که تاکنون کارت هوشمند ملی برای بیش از ۸۰ درصد ساکنان این استان صادرشده است.

وی  اظهارداشت: از ابتدای اجرای طرح  هوشمند سازی کارت ملی تاکنون  ۲ میلیون و ۱۰۰ درخواست کارت هوشمند از متقاضیان دریافت شده است.

وی گفت: طی سال جاری نیز ۴۱هزارو ۴۵۹ مورد درخواست کارت ملی در شعبه های ثبت احوال استان البرز به ثبت رسیده است.

رفیع پور افزود: با پیاده سازی طرح کارت هوشمند ملی، این امکان فراهم می شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شود.