۰ نفر

به دلیل پیشرفت‌ در زمینه مبارزه با پولشویی؛

FATF، غنا را از فهرست خاکستری خود حذف کرد

۵ تیر ۱۴۰۰، ۸:۱۹
کد خبر: 539508
FATF، غنا را از فهرست خاکستری خود حذف کرد

گروه ویژه اقدام مالی (اف. ای. تی. اف) در حالی که هائیتی و سودان جنوبی را به فهرست خاکستری کشورهای تحت نظارت فزاینده برای مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم قرار داد، از طرف دیگر غنا را به دلیل پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ از این فهرست حذف کرد.

به گزارش رویترز، اف. ای. تی. اف، غنا را به دلیل پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای که در بهبود توانایی خود در مبارزه با پولشویی و تامین مالی ترورسم داشته از این فهرست حذف کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، گروه ویژه اقدام مالی در بیانیه‌ای که دیروز (جمعه) صادر کرد، به غنا به خاطر این پیشرفت‌ها تبریک گفت و در عین حال، هائیتی، مالی، فیلیپین و سودان جنوبی در فهرست خاکستری این گروه قرار گرفتند.

طبق این بیانیه، غنا دیگر تحت نظارت روند فزاینده اف. ای. تی. اف نیست و این کشور به کار با گروه اقدام علیه پولشویی در آفریقای غربی ادامه خواهد داد.

گروه ویژه اقدام مالی یک سازمانی بین‌دولتی است که در سال ۱۹۸۹ با ابتکار گروه هفت با نگرش به سیاست‌های توسعه برای مبارزه با  پولشویی ایجاد شد. این سازمان در سال ۲۰۰۱ به کارزار مبارزه با تامین مالی تروریسم پیوست. دبیرخانه اِف‌اِی‌تی‌اِف مستقر در مقر سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در پاریس است.