بسته محرک 1.9تریلیون دلاری آمریکا که به تازگی توسط مجلس سنا تصویب شد، صرف مواردی همچون ارائه کمک مالی مستقیم به خانوار، برنامه‌های مرتبط با بیکاری، کمک به دولت‌های ایالتی، آموزش، درمان و غیره خواهد شد.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ بسته محرک 1.9تریلیون دلاری جو بایدن، با وجود اینکه هیچ یک از جمهوری‌خواهان با آن موافقت نکردند، روز چهارشنبه از آخرین مانع خود در کنگره عبور کرد. این برنامه شامل طیف وسیعی از اقدامات، همچون پرداخت‌های مستقیم بیشتر به اکثر آمریکایی‌ها، به مبلغی بیش از 400میلیارد دلار است.

گفتنی است که چک‌هایی هزار و 400دلاری به افراد مجردی که تا 80هزار دلار درآمد دارند، والدین مجرد با درآمد 120هزار دلار یا کمتر و زوج‌هایی که درآمد خانوار آنها بیش از 160هزار دلار نیست، ارائه می‌شود.

اینفوگرافیک ارائه شده با استفاده از اطلاعات منتشر شده توسط وال استریت ژورنال گردآوری شده و نشان می‌دهد که 350میلیارد دلار نیز به دولت‌های ایالتی و محلی اختصاص داده می‌شود، در حالی که مبلغ 246میلیارد دلار نیز برای تمدید برنامه‌های بیکاری در نظر گرفته شده است. این بدان معنا است که پرداخت‌های بیکاری دولت فدرال تا تاریخ 6سپتامبر تمدید خواهد شد.

همچنین دموکرات‌ها تلاش کردند که برنامه‌هایی را برای افزایش حداقل دستمزد فدرال از 7.25دلار در ساعت به 15دلار در ساعت افزایش دهند اما این لایحه در مجلس سنا تصویب نشد.

در نمودار ارائه شده، بخش‌هایی که بسته محرک 1.9تریلیون دلاری آمریکا صرف آنها می‌شود را مشاهده می‌کنید؛

photo_2021-03-13_15-16-04