۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ارائه طرح کمک هزینه ۵میلیارد پوندی برای مشاغل آسیب‌پذیر انگلیس/ بدهی دولت بریتانیا در بالاترین سطح از زمان جنگ جهانی دوم

۱۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۵۴
کد خبر: 509777
ارائه طرح کمک هزینه ۵میلیارد پوندی برای مشاغل آسیب‌پذیر انگلیس/ بدهی دولت بریتانیا در بالاترین سطح از زمان جنگ جهانی دوم

وزیر دارایی انگلیس، ریشی سوناک اعلام کرد که در طرح بودجه هفته آینده از کمک هزینه 5میلیارد پوندی برای کمک به مشاغل آسیب‌دیده از قرنطینه‌های ویروس کرونا حمایت می‌کند.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، ریشی سوناک، وزیر دارایی انگلیس، در بیانیه بوجه خود در هفته آینده طرح کمک هزینه مالی 5میلیارد پوندی (7میلیارد دلار) به مشاغلی که بر اثر قرنطینه‌های ویروس کرونا به شدت آسیب دیده‌اند را ارائه می‌دهد.

گفتنی است که فروشگاه‌ها، کافه‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها، باشگاه‌ها و آرایشگاه‌ها از جمله حدود 700هزار مشاغل واجد شرایط برای دریافت کمک‌های نقدی تا 18هزار پوند هستند.

به گفته دولت، این بودجه، کل هزینه‌های صرف شده برای کمک‌های مالی مستقیم به مشاغل در طول بحران را به 25میلیارد پوند می‌رساند.

نخست‌وزیر انگلیس، بوریس جانسون، با تشویق برای عرضه سریع واکسن، از راهی برای رهایی از قرنطینه‌های مربوط به کرونا رونمایی کرد. با این حال، لازم است برخی از مشاغل تا تابستان تعطیل باقی بمانند.

همچنین مقامات محلی انگلیس برای ارائه کمک به مشاغل غیر واجد شرایط مبلغ 425میلیون پوند دریافت می‌کنند. به دولت‌های اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی نیز مبلغ 794میلیون پوند بودجه مازاد تعلق می‌گیرد.

در حال حاضر استقراض دولت بریتانیا به دلیل هزینه‌های ویروس کرونا و کاهش مالیات به بیش از 280میلیارد پوند رسیده که بالاترین سطح آن از زمان جنگ جهانی دوم را نشان می‌دهد.