۰ نفر

مونسان خبر داد؛

بررسی تبصره حمایت از مشاغل آسیب‌دیده از کرونا

۶ آذر ۱۳۹۹، ۲:۲۱
کد خبر: 484862
بررسی تبصره حمایت از مشاغل آسیب‌دیده از کرونا

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از بررسی تبصره و ردیف بودجه ویژه مشاغل و فعالان آسیب‌دیده از کرونا خبر داد و گفت: مبلغی را برای حمایت از هنرمندان و فعالان این حوزه پیشنهاد کرده‌ایم که قرار بر افزایش آن است و در صورت نهاییشدن طی هفته بعد اعلام می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علی‌اصغر مونسان روز چهارشنبه در حاشیه مراسم اهدای ۶۰۰ بسته معیشتی به هنرمندان خسارت دیده صنایع‌دستی و آغاز سومین مرحله پویش کمک مومنانه بسیج در این وزارتخانه گفت: کمک مومنانه تاثیرات مثبتی را در سراسر کشور به همراه داشته است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شرایط اقتصادی امروز کشور سخت دانست و گفت: کرونا نیز باعث مضاعف شدن این سختی شده است.، بسیاری از شغل‌ها از بین رفته و درآمدهای آن‌ها دچار مشکل شده و مشاغل به کمک نیازمند دارند.

او با اشاره به اقدامات دولت در دوران  شیوع ویروس کرونا اظهار داشت :در این ایام خوشبختانه دولت در حد توان کمک‌های خوبی را انجام داده است و بسته‌های مختلفی را در قالب‌‎های مختلف توزیع کرده است ،البته این اقدامات کافی نیست، چراکه افزایش قیمت‌ها زیاد بوده و خیلی‌ از افراد  شغل‌های خود  را از دست داده‌اند.

وزیر میراث ‌فرهنگی، پویش کمک مومنانه را کار ی بسیار ارزشمند عنوان کرد و افزود:امروز شاهد بودیم بسیج وزارتخانه سومین مرحله آن را رقم زده‌اند تا بسته‌هایی را میان هنرمندان  خسارت دیده در حوزه صنایع‌دستی در استان تهران توزیع کنند.

مونسان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم این کمک‌ها را به مناطق مختلف و دوردست کشور نیز توسعه دهیم تا در این مناطق نیز هنرمندان خسارت دیده مورد حمایت قرار گیرند.

او در ادامه از ارائه طرح پیشنهادی به دولت برای حمایت از مشاغل مربوط به این وزارتخانه خبر داد و گفت: امیدواریم با توجه به بودجه سال آینده که در مجموعه دولت در حال نهایی شدن است این وزارتخانه به‌خوبی دیده شود.

وزیر میراث‌ فرهنگی، به پیگیری‌ها و حمایت‌های صورت گرفته در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و افزود: قرار است تبصره ویژه‌ای برای حمایت از اقشار و بخش‌های اقتصادی آسیب دیده از کرونا با ردیف بودجه‌ مشخصی قرار داده شود که مورد قبول اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌ جمهوری هم واقع شده است.

او تصریح کرد: ما مبلغی را پیشنهاد کرده‌ایم که قرار شد این رقم افزایش داده شود. امیدواریم طی هفته جاری این مبلغ در دولت نهایی شود تا ردیف بودجه و تبصره‌ای را که با حکم قانونی در بودجه قرار می‌گیرد و به صورت مستقل  برای حمایت از بخش‌های خسارت دیده از کرونا اختصاص داده شود که یکی از بخش‌های مربوط به این بودجه به حوزه‌های زیرمجموعه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مربوط می‌شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه پس از نهایی شدن طرح جزئیات این موضوع  اعلام می‌شود، گفت: کلیات این طرح حمایتی از هنرمندان این عرصه در دولت مطرح شده که اگر تصویب شود در بودجه سال ۱۴۰۰ دیده می‌شود.