۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

تقاضا براى تلفن همراه افزایش یافت/ موبایل ارزان می‌شود؟

۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۸
کد خبر: 441634
تقاضا براى تلفن همراه افزایش یافت/ موبایل ارزان می‌شود؟

رییس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه از افزایش تقاضا برای این کالا و کاهش قیمت آن طی یک هفته گذشته خبر داد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم درستی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به رکود بازار تلفن همراه در پی شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: از آنجا که بازار موبایل ما وارداتی است و تولید داخل نداریم، با شیوع این بیماری واردات با مشکل رو‌به‌رو شد و در تامین تلفن همراه دچار کمبود شدیم.

او ادامه داد: از طرفی در همین مدت به رغم بازگشایی پاساژ‌ها، جهش نرخ ارز باعث کاهش تقاضا و همچنین افزایش قیمت موبایل شده بود، اما از هفته گذشته تا کنون تقاضا برای این کالا افزایش یافت و همین موضوع باعث کاهش جزیی قیمت تلفن همراه شد.

به گفته این فعال صنفی، افزایش قیمت به نفع مغازه‌داران نیست چراکه مردم در زمان نوسان تمایلی به خرید ندارند بنابراین ما بیش از آنکه از افزایش قیمت منتفع شویم به دنبال ایجاد ثبات و آرامش در بازار هستیم.

درستی در پایان از ورود تعدادی تلفن همراه به بازار طی روز‌های آینده خبر داد و گفت: تعدادی تلفن در راه است که با ورود آن‌ها بازار از التهابی که داشته خارج و به تعادل خواهد رسید، همچنین با کنترل بیماری و بازگشایی مجدد مرز‌ها واردات آغاز خواهد شد؛ از همین رو انتظار داریم قیمت موبایل طی روز‌های آینده وارد مدار نزولی شود.