۰ نفر

جزییات قرارداد تبلیغات حوزه دیجیتال «توسکا» و صداوسیما

۱۰ فروردین ۱۳۹۹، ۲۱:۵۰
کد خبر: 427691
جزییات قرارداد تبلیغات حوزه دیجیتال «توسکا» و صداوسیما

بدنبال انتشار مطالبی درباره شرکت توسعه کسب و کار ایرانی "توسکا" و قرارداد تبلیغات حوزه دیجیتال با سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ، ذکر موارد ذیل ضرورت دارد:

۱- به گزارش اقتصادآنلاین، قرارداد واگذاری پذیرش ، جذب ، و پخش آگهی های بازرگانی و برنامه های مشارکتی در شبکه های رادیویی و تلویزیونی سراسری و ملی استانی در حوزه خدمات دیجیتال به مبلغ بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان به مدت ۳ سال با شرکت ارتباطات سیار ایران منعقد شده که لازم به ذکر است سازمان صدا و سیما تا قبل از انعقاد این قرارداد از محل تبلیغات حوزه دیجیتال صرفا سالیانه حدود ۶۰ میلیارد تومان درآمد داشته است.

۲- این قرارداد با نظارت نهادهای ذیربط و پس از برگزاری مزایده ای با شرکت ۳ متقاضی و برنده شدن شرکت ارتباطات سیار ایران به همراه اول واگذار شده است. توسکا نیز به عنوان شرکت ۱۰۰ درصدی متعلق به شرکت ارتباطات سیار ایران ، تا مقطع زمانی مصوب و ابلاغ شده از سوی همراه اول ، کارگزار آن شرکت و مسئول اجرای این قرارداد بوده و در حال حاضر شرکت همراه اول خود راسا اجرای این قرارداد را بر عهده دارد.

۳- ضوابط و تعرفه های تبلیغات تلویزیونی حوزه دیجیتال به صورت کاملا شفاف و مصوب در سایت شرکت توسکا و نیز سایت اداره کل بازرگانی سازمان صدا و سیما قابل دسترس تمامی مشتریان این حوزه است. از جمله شرکت هایی که در این مدت به عنوان مشتری و همکار تجاری از ظرفیت توسکا استفاده کرده اند می توان به مجموعه هایی چون ایرانسل ، به پرداخت ملت ، بانک گردشگری ، تجارت الکترونیک پارسیان ، پاسارگاد ، ۷۸۰ ، ۷۱۰ ، آپ ، تاپ ، سداد بانک ملی ، سامان کیش ، دیجی کالا، فناپ ، گاج ، تپسی ، شیپور ، دیوار ، اوبار ، دیجیتون ، آی بی شاپ و ... اشاره کرد.

۴- این شرکت با راه‌ اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی رسانه‌ ای توسکا و بدنبال امضای تفاهم نامه همکاری بین مرکز ملی فضای مجازی، همراه اول، معاونت فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان فناوری اطلاعات ایران نسبت به تخصیص فضای تبلیغات به صورت رایگان در برنامه‌های زنده صدا و سیما به‌کسب‌وکارهای نوپا و همچنین انجام تبلیغات کلان تلویزیونی که برای ‌کسب‌وکارهایی که در مرحله رشد و بلوغ هستند اقدامات گسترده ای بعمل آورد. بررسی بیش از ۱۱۴ درخواست مشارکت از استارتاپ‌ها، همکاری موفق با بیش از ۷۰ کسب و کار که تبلیغات آن‌ها در رسانه ملی پخش شده‌‌ و حضور استارتاپ‌ها در برنامه های مختلف تلویزیونی از جمله حمایت های این شرکت از کسب و کارهای نوپا است.

۵- در جریان تحقق قرارداد با سازمان صدا و سیما علاوه بر پرداخت مبلغ مشخص شده در قرارداد مزبور ، این شرکت سال گذشته فراتر از این قرارداد در هزینه های تولید برنامه های تلویزیونی بسیاری مانند گزارش های ورزشی ، فوتبال برتر ، فوتبال ۱۲۰ ، فرمول یک ، به خانه بر می گردیم ، ستاره ساز ، شب آفتابی ، برنامه های مناسبتی مانند شب یلدای شبکه یک و ۳ مشارکت داشته که از جمله جدیدترین آنها می توان به برنامه نوروز ۹۹ شبکه های یک و سه ، برنامه عصرجدید و مشارکت در سریال پایتخت اشاره کرد.

۶- از ابتدای شیوع ویروس کرونا ، نهایت تلاش همه جانبه برای استفاده حداکثری از ظرفیت های این قرارداد در قالب مشارکت و همکاری با وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش و .. از سوی همراه اول بعمل آمده و برای کمک به کسب و کارهای مجازی علاوه بر اختصاص ویژه برنامه سال تحویل شبکه یک سیما به جشنواره خرید بهار ۹۹ ، تبلیغ رایگان تیزرهای این جشنواره و حتی تامین جوایز اهدایی به برندگان هم  صورت گرفته است. در حال حاضر همچنین با حمایت همراه اول و با همکاری سازمان صدا و سیما ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، اتاق اصناف و اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی ، امکان تبلیغ تلویزیونی رایگان تمامی کسب و کارهای اینترنتی در بستر درگاه  Bazargaheiran.ir  فراهم گردیده و پخش این تبلیغات در تمامی شبکه های تلویزیونی از دیروز مورخ ۹ فروردین آغاز شده است.

۷- در پایان لازم به ذکر است هیچ یک از شخصیت های حقیقی و حقوقی در لایه سهامداری شرکت مخابرات ایران و همراه اول از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و نیز دیگر سهامداران ، به هیچ عنوان در مسائل مدیریتی و تجاری توسکا ، حضور ، دخالت و مشارکتی نداشته و شرکت توسعه کسب و کار ایرانی صرفا در چهارچوب قانون تجارت به فعالیت تخصصی خود میپردازد.

روابط عمومی شرکت توسعه کسب و کار ایرانی"توسکا"