۰ نفر

سرداری که با شهادتش همه حس‌های عالم را تجربه کردیم

۱۳ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۵۰
کد خبر: 406743
سرداری که با شهادتش همه حس‌های عالم را تجربه کردیم

در تاریخ هر کشوری هر جامعه ای هر مردمی نقاط عطفی وجود دارد. در این چارچوب باید بی تردید عنوان کرد که شهادت سردار سلیمانی یکی از نقاط عطف تاریخ ایران و حتی منطقه به شمار می رود چرا که قاسم سلیمانی یک رهبر الهام بخش بود.

هر نسل دارای بزرگان الهام بخش و آدمهایی است که به تعبیر آن نویسنده بزرگ تمام نمی شوند بلکه  با همه ی آنچه در پس ذهن تو برایت باقی گذاشته اند، به تو هجوم می آورند. قاسم سلیمانی هم یکی از همین مردان الهام بخش است .

مردان بزرگی  "که از دروازه تاریخ می گذرند و به افسانه ها می پیوندند " ، روح های بزرگی که  " مهره پشت جهان برای آنان رنج است و مبارزه"  وجان های بزرگ همه ملت ها  که به تعبیر بائیف شاعر قرن شانزدهم الماس سختی هستند که شکسته نمی شوند و از مرگ خود زندگی باز می یابند. "  

قاسم سلیمانی مظهر تدبیر ، پاکی ، شجاعت ،  غیرت و سرمایه بزرگ ایران بود ، استراتژیست و قهرمانی که امنیت و ارامش کشور ، در منطقه نا آرام و پرتنش خاورمیانه مرهون رشادت های او و همرزمانش بوده است . او سربازمحبوب مردم بود ، فارغ از همه چیز مردم او را دوست داشتند ، باور داشتند . او به تعبیری نماینده روح جمعی همه ایرانیان بود .

 عجیب است که با شهادت قاسم سلیمانی همه حس های عالم را تجربه می کنیم. حس احترام و غرور به ژنرالی که حتی منتقدان و دشمنانش او را ستایش می کنند ، حس اندوه ، تاثر و مصیبت از رفتن سردار شجاعی که حافظ امنیت کشور بود ،حس خشم از تروریسمی که ناجوانمردانه هدفش قرار داد و حس امید به آنکه خون پاکش همدلی و یکپارچگی ملی و منطقه ای پدید آورد.

*رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی