۰ نفر

جهانگیری: آمریکایی‌ها به دنبال کاهش درآمد نفت ایران هستند

۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۲۱:۰۶
کد خبر: 314437
جهانگیری: آمریکایی‌ها به دنبال کاهش درآمد نفت ایران هستند

معاون اول رییس جمهور با اشاره به درک شرایط دولت از سوی مردم، گفت: آمریکایی‌ها با هدف کاهش درآمد دولت از نفت به عنوان مهم‌ترین منبع درآمد فشار می‌آورند و این نیز بر روی برخی از پروژه‌ها تأثیر می‌گذارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  تسنیم ، اسحاق جهانگیری امروز در حاشیه افتتاح خط دوم طرح آبرسانی غدیر با اشاره به سنگ تمام گذاشتن مردم شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در تاریخ انقلاب و جنگ تحمیلی برای ایران، اظهار داشت: در برابر فداکاری مردم این شهرستان‌ها هر میزان که برای آنها کار شود ناچیز است و کارهای بزرگی جهت رفاه حال مردم در خرمشهر و آبادان را انجام داد.

وی کیفیت آب را از جمله مشکلات در حوزه استفاده از آب رودخانه کارون برشمرد و ادامه داد: در برخی مواقع مردم فاقد آب با کیفیت مناسب و غیر قابل استفاده هستند. این بی‌کیفیتی از ابتدای سال گذشته مضاعف و تشدید یافت اما مردم شهرستان‌های خرمشهر و آبادان صبر کردند که از آنها تشکر و قدردانی می‌کنیم.

اهم سخنان  اسحاق جهانگیری بدین شرح است:

در مدت 10 سال گذشته از انجام پروژه جمعا 950 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شد و در سال گذشته باوجود تمامی محدودیت‌های مالی در مدت 11 ماه کار بزرگی انجام و در تاریخ 15 تیرماه اجرایی شد. در این مدت 550 میلیارد تومان اعتبار هزینه و اکنون نیز تکمیل شده است.

 به دنبال بهره‌مندی تمامی روستاهای منطقه از آب کیفی مناسب هستیم چراکه کیفیت آب روستاها به حد کیفیت مطلوب مد نظر نرسیده است.

 انتقال آب آشامیدنی تصفیه شده از این مسیر تنها جهت شرب است و دیگر نیازها باید از طریق آب‌های دیگر برطرف شوند.سد سلولی در حال احداث بر روی رودخانه بهمنشیر مانع از ورود آب شرب به درون این رودخانه می‌شود و احداث آن برای شرب منطقه و آبیاری نخیلات بسیار خوب است.

آمریکایی‌ها با هدف کاهش درآمد دولت از نفت به عنوان مهم‌ترین منبع درآمد فشار می‌آورند و این نیز بر روی برخی از پروژه‌ها تأثیر می‌گذارد.

آب جزو مهم‌ترین اولویت‌های کشور در زمینه اجرای پروژه‌ها است تا منابع موردنیاز آنها در دولت توجه و تأمین شود.