۰ نفر

نوبخت در جمع خبرنگاران بیان کرد:

توجه به کاهش قدرت خرید مردم در بودجه 98

۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۰
کد خبر: 304268
توجه به کاهش قدرت خرید مردم در بودجه 98

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: با توجه به شرایط فعلی و تحریم‌ها به طور حتم سال آینده، سال ویژه‌ای برای ما است و ما باید از عقل جمعی به نحو شایسته استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، محمد باقر نوبخت بعد از جلسه‌ای که صبح امروز با فعالان بخش خصوصی داشت، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به خواست و پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه جلسه‌ای با فعالان بخش خصوصی برگزار کردیم و اساسا این جلسه برای این بود که قبل از صدور بخشنامه‌ای، ما بتوانیم از نظرات بخش خصوصی استفاده کنیم.

نوبخت ادامه داد: لازم است در کنار برنامه‌های عادی و توسعه دو برنامه دیگر به صورت جداگانه اجرا شود؛ یک برنامه در ارتباط با تقویت و حمایت از تولید و اشتغال است. برای این که بتوانیم مشکل بنگاه‌های تولیدی که بار بزرگی از اشتغال را بر دوش دارند را حل کنیم، سازمان برنامه و بودجه برنامه ویژه‌ای برای حمایت از بنگاه‌ها و جبران خسارات‌های وارد شده بر این واحد‌ها تهیه کرده است.

وی اضافه کرد: ما امروز، قبل از اجرایی کردن و ابلاغ این برنامه با فعالان بخش خصوصی جلسه برگزار کرده‌ایم و در عرصه‌های مختلف کارگروه‌های مشترکی بین سازمان برنامه و بودجه و اعضای اتاق بازرگانی تشکیل شد و مقرر شد که این فعالان ظرف چند روز آینده برنامه آماده شده را کار کنند و ما هفته آینده جلسه مشابه امروز را با همه اعضای اتاق داشته باشیم تا بتوانیم آن برنامه را نهایی کنیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه همچنین با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی تصریح کرد: با توجه به این که مصالح ساختمانی افزایش قیمت پیدا کرده‌اند وپیمانکاران برای سال جاری با ما قرارداد دارند و این قرارداد‌ها بر اساس فهرست بهای سنوات گذشته است و  قطعا متضرر خواهند شد بنابراین ما باید برنامه دیگری در این زمینه قائل شویم، همچنین برای این برنامه نیز قبل از ابلاغ، با بخش خصوصی مشورت خواهد شد.

او در پاسخ به این پرسش که "برنامه سال آینده دولت برای جبران پایین آمدن سطح قدرت خرید مردم چیست؟" گفت: جلسه ستاد بودجه از نیمه تابستان شروع شده و نمایندگان اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون در آن مشارکت دارند و بودجه را به صورت واقع‌بینانه می‌بندیم، همچنین با توجه به شرایط فعلی و تحریم‌ها به طور حتم سال آینده، سال ویژه‌ای برای ما است و ما باید از عقل جمعی به نحو شایسته استفاده کنیم.

نوبخت افزود: با توجه به واقع‌بینانه بودن این بودجه، کاهش قدرت خرید ملاحظه می‌شود و امیدواریم بتوانیم در وقت مقرر بودجه را تهیه کنیم.