۰ نفر

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح کرد:

بی‌مهری به عمران کشور در سال۹۷/ تخصیص فقط ۲۵درصد بودجه در سال آینده!

۱۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۳۲
کد خبر: 249146
بی‌مهری به عمران کشور در سال۹۷/ تخصیص فقط ۲۵درصد بودجه در سال آینده!

عضو کمیسیون عمران مجلس معتقد است با توجه به رویه حاکم بر بودجه‌های عمرانی در سنوات گذشته، در سال آینده هم بیشتر از ۲۰ تا ۲۵ درصد بودجه عمرانی تخصیص نخواهد یافت.

عبدالکریم حسین زاده در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در مورد وضعیت بودجه عمرانی در بودجه 97 گفت: چیزی که در مورد بودجه عمرانی می توان پیش بینی کرد، این است که درصد تخصیص بالایی را برای این بودجه نمی توان متصور بود و به نظر می رسد درصد تخصیص بودجه عمرانی در سال 97 چیزی حدود 20 تا 25 درصد باشد؛ زیرا هم حجم بدهی های دولت بالاست و هم اینکه بودجه های جاری حجم کلانی از بودجه‌های کلان کشور را به خود اختصاص داده و بودجه جاری کاملا به بودجه عمرانی می‌چربد.

حسین زاده با اشاره به اینکه در سنوات گذشته، یک درد مشترک مبتلابه بودجه های عمرانی بوده که در سال های اخیر هم تشدید شده است، اظهار داشت:  از سال 60 تا سال 90 درصد تخصیص بودجه های عمرانی، نوسان زیادی داشته و در برخی سال ها بین 40 تا 50 درصد این بودجه و در برخی سال ها 80 تا 90 درصد این بودجه تخصیص یافته اما از سال 92 به بعد درصد تخصیص بودجه های عمرانی به کمتر از 30 درصد رسیده و کاهش شدیدی به لحاظ عددی داشته است.

او در ادامه افزود: این موضوع دلایل متعددی مانند میزان و قیمت فروش نفت و مسایلی از این دست دارد که اسباب تحقق نیافتن بودجه های عمرانی را فراهم آورده است.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس با تاکید بر اینکه حوزه های عمرانی و ساخت و ساز مسکن می توانند چند هزار شغل ایجاد کنند و کشور را از رکود دربیاورند، گفت: اما عدم پویایی پروژه های عمرانی هم هزینه های اجرایی آن را برای سنوات آینده گران تر می کند، هم برای کشور هزینه دارد و هم رکود بیشتری را موجب می شود و این موضوعی است که مجلس باید در جریان بررسی لایحه بودجه 97 به آن توجه کند.