۰ نفر

نماینده تهران در مجلس در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین:

بودجه‌هایی که اسراف می‌شود، صرف اشتغال شود/ یارانه مختص فقرا باشد

۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۲۸
کد خبر: 247334
بودجه‌هایی که اسراف می‌شود، صرف اشتغال شود/ یارانه مختص فقرا باشد

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد که مخالفت کمیسیون تلفیق با افزایش قیمت بنزین به این دلیل بود که نمایندگان مجلس صدای اعتراضات معیشتی مردم را شنیدند.

پروانه سلحشوری در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: مخالفت کمیسیون تلفیق با افزایش قیمت بنزین به این جهت بود که نمایندگان مجلس صدای اعتراضات معیشتی مردم را شنیدند، اما عده ای عنوان کردند که نماینده‌ها پوپولیستی عمل می‌کنند و تحت تاثیر سر و صداها و اعتراضات کوتاه آمده اند.

سلحشوری در ادامه افزود: باید به جای افزایش قیمت بنزین، برخی اسراف کاری‌ها کنار گذاشته شود، زیرا متاسفانه در خیلی موارد شاهد اسراف هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: در حال حاضر بودجه‌های کلانی در جاهایی خرج می شود که اصلا نمود عینی و بارزی هم ندارد و می‌توان به جای اشتغالزایی از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی، این بودجه های کلان را به سمت اشتغال و فقرزدایی سوق داد.

به گفته سلحشوری می‌توان بودجه فلان بنیاد و فلان نهاد را کم کرد البته به شرط آنکه به اقتصاد مقاومتی ریاضتی بپردازیم و گروه‌هایی که دریافتی‌های کلانی دارند، این موضوع را بپذیرند.

او در عین حال تاکید کرد که افزایش قیمت بنزین، تورم شدیدی را موجب خواهد شد که  غیرقابل کنترل خواهد بود و فشار مضاعفی را به مردم وارد خواهد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه افزایش قیمت حامل‌های انرژی با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم امکان پذیر نیست، گفت: دولت به دنبال افزایش منابع درآمدی است و این موضوع که دولت اشتغالزایی را منوط به افزایش قیمت حامل‌های انرژی کرده، پارادوکس گونه و شرط گذاشتن است که اگر بنزین گران شود، دولت می‌تواند اشتغالزایی کند و در غیر این صورت اشتغال ایجاد نمی‌شود. این در حالی است که اشتغال زایی وظیفه دولت است.

سلحشوری در ادامه در مورد مصوبات کمیسیون تلفیق در مورد حذف یارانه‌های نقدی هم گفت: من با حذف یارانه طبقاتی که وضعیت مالی خوبی دارند، موافق هستم و معتقدم که یارانه این اقشار باید به تدریج حذف شود و اختصاص به طبقات فرودست داشته باشد.

نماینده مردم تهران همچنین در مورد درآمدزایی دولت از محل فروش کالاهای قاچاق گفت: این موضوع هم خیلی محل سوال است. به نظر می رسد دولت به دنبال ایجاد منابع درآمدی حتی از محل فروش کالای قاچاق است و همین موضوع ایجاد رانت و فساد می کند و در واقع این رانت و فساد، نگران کننده است.