۰ نفر

پرداخت ۳۱,۴ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی از درآمد ۹۷ هزار میلیاردی

۱۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۳۱
کد خبر: 174385
پرداخت ۳۱,۴ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی از درآمد ۹۷ هزار میلیاردی

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در نامه ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که از درآمد ۹۷ هزار میلیاردی دولت از محل هدفمندی یارانه ها فقط ۳۱,۴ هزار میلیارد تومان به صورت نقدی پرداخت می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ حمیدرضا حاجی بابایی درنامه ای خطاب به علی لاریجانی در خصوص درآمد ۹۷ هزار میلیاردی دولت ازمحل هدفمندی یارانه ها و چگونگی هزینه کرد آن توضیحاتی ارائه داد.

نماینده مرده همدان و فامنین در این نامه اظهار کرده که با توجه به منابع درآمدی ۸۷ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها، متاسفانه ۱۰ هزار میلیارد تومان از منابع بودجه عمومی کشور که به شدت آسیب‌پذیر هم شده است به این منابع اضافه می‌شود که باید گفت منابع دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها ۹۷ هزار میلیارد تومان می‌شود که براساس گزارش دولت ۳۱,۴ هزار میلیارد تومان آن سهم هدفمندی یارانه‌ها مربوط به کمک های نقدی به مردم است و علیرغم تصویب ماده ۴۹ برنامه ششم، دولت در بودجه سال ۹۶ این درآمدها را لحاظ نکرده است.

بنابراین باید درمجلس شورای اسلامی در رسیدگی به لایحه بودجه سال ۹۶ منطبق برماده ۴۹ برنامه ششم اصلاح شود تا ضمن رعایت قانون، شفافیت لازم نیز معمول شود.