۰ نفر

سالانه ۱۰۰۰ پرستار از ایران می‌روند

۱۳ شهریور ۱۳۹۵، ۸:۰۸
کد خبر: 143516
سالانه ۱۰۰۰ پرستار از ایران می‌روند

مدیر روابط بین‌الملل سازمان نظام پرستاری کشور، از مهاجرت سالانه بیش از ۱۰۰۰ پرستار ایرانی برای کار به خارج از کشور خبر داد.

ابراهیم محمدی در این باره اظهارداشت: کمبود نیروی کار پرستاری در دنیا پدیده‌ای است که جامعه سلامت جهانی با آن مواجه است. همچنین در نشست اخیر جامعه جهانی پرستاری WHO در ژنو، عنوان شد که حدود ۲۸ میلیون نفر کمبود نیروی کار پرستاری در دنیا وجود دارد که همین مسأله باعث شده است کشورهای توسعه یافته براحتی به جذب نیروهای آموزش دیده سایر کشورها اقدام کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران ، محمدی بابیان اینکه یکی از کشورهای هدف برای جذب نیروی پرستاری ایران است، گفت: پرستاران ایرانی به علل مختلفی از جمله توانمندی، هوش و کارآیی بالا، مورد استقبال دیگر کشورها هستندکه متأسفانه این جذب بالا و ایجاد شرایط کاری بهتر برای پرستاران در کشورهای پیشرفته باعث شده است سالانه بیش از ۱۰۰۰ پرستار از ایران مهاجرت نمایند.

وی ادامه داد: پرستاران به دنبال یافتن شرایط بهتر کاری، دوری از خانواده و جامعه، مشکلات عدیده مهاجرت را تحمل می‌نمایند که به اهداف خود دست یابند. بنابراین، می‌توان علل مهاجرت پرستاران از ایران را فشار کاری بالا، دستمزد کم، عوامل اجتماعی و... دانست که با تغییر رویه می‌توان تا حدودی از خروج پرستاران جلوگیری کرد.