۰ نفر

زمستان کریپتو گریبان متاورس را هم گرفت؛

افت قیمت زمین های متاورس همزمان با زمستان کریپتو

۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۱
کد خبر: 718789
افت قیمت زمین های متاورس همزمان با زمستان کریپتو

قیمت‌ زمین‌های مجازی در پلتفرم‌های متاورس به‌طور قابل‌توجهی نسبت به اوج قیمت‌هایشان در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است و بیشتر آنها حدود ۹۰ درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند.

اقتصادآنلاین – حسین عسکری؛ مطالعه‌ای که توسط کوین جکو (CoinGecko ) منتشر شده است نشان می‌دهد که متاورس‌های محبوب، مانند سندباکس، دیسنترالند، سومانیوم، ووکسل، همگی در طول دوره مورد مطالعه، از ۱ ژانویه ۲۰۲۲ تا ۲۴ می ۲۰۲۳، ارزش خود را به شکل فزآینده‌ای از دست داده‌اند.

افت قیمت زمین های متاورس همزمان با زمستان کریپتو

(مقایسه قیمت زمین‌های متاورس)

همانطور که در بالا نشان داده شده است، گران‌ترین ملک در ۱ ژانویه ۲۰۲۲ در پلتفرم Otherdeeds ، زمانی که یک زمین را به طور میانگین به قیمت ۵ اتریوم می‌فروخت، در حال حاضر با ۷۸.۲درصد کاهش به قیمت ۱.۰۹ اتریوم به فروش می‌رساند، علاوه بر این املاک سندباکس و دیسنترالند نیز به ترتیب ۸۹.۷۶ درصد و ۸۷.۸۸ درصد کاهش یافته‌اند.

کوین جکو خاطرنشان کرد که ارزان‌ترین زمین در متاورس را می‌توان در پلتفرم متاورس ووکسل( Voxels) یافت که اکنون به قیمت ۰.۱۶ اتریوم فروخته می‌شود.

 همچنین زمین‌های پلتفرم متاورس سومانیوم( Somnium ) با ۹۳.۸ درصد ضرر مواجه شدند.علی‌رغم کاهش شدید قیمت‌ها، پلتفرم متاورس ووکسل همچنان به بازگشت روند صعودی خود خوشبین است.

در همین زمینه اکانت رسمی توییتر ووکسل اعلام کرد: «ما شماره ۵ هستیم! زمستان کریپتو به ما هم صدمه می‌زند، اما در زمستان‌ها تنها کاری که باید انجام داد این است که به ساختن ادامه دهیم.»

غول‌های فناوری و اقتصادهای بزرگ همچنان به آزمایش پتانسیل نهایی متاورس از طریق سرمایه‌گذاری‌ها و ابتکارات مختلف ادامه می دهند.

اپل سازنده آیفون به زودی یک هدست واقعیت ترکیبی عرضه خواهد کرد که می‌تواند علاقه جهانی را به متاورس دوباره برانگیزد.

افت قیمت زمین های متاورس همزمان با زمستان کریپتو

جاش گیلبرت، تحلیلگر بازار، در گفتگو با کوین تلگراف، گفت که هدست جدید با توجه به سابقه اثبات شده اپل در ارائه محصولات با کیفیت بالا و تغییرات بازار، می‌تواند بازارها را به آتش بکشد.

گیلبرت بیان کرد:وقتی اپل این کار را انجام می‌دهد، معمولاً آن را به درستی انجام می‌دهد.

طبق گزارش‌های رسمی، هدست جدید اپل قرار است در تاریخ ۵ ژوئن عرضه شود.