۰ نفر

کشمکش جمهوری خواهان و دموکرات ها بر سر بودجه؛

مخالفت بایدن با پیشنهاد جمهوری خواهان مبنی بر حمایت از معامله‌گران کریپتو

۳ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۴۸
کد خبر: 718111
مخالفت بایدن با پیشنهاد جمهوری خواهان مبنی بر حمایت از معامله‌گران کریپتو

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، ضمن مخالفت با افزایش سقف بدهی ایالات متحده و نکول کردن آن، با پیشنهاد جمهوری خواهان مبنی بر کاهش مالیات معامله‌گران رمزارز مخالفت کرد.

اقتصادآنلاین – حسین عسکری؛ بایدن با حضور در اجلاس گروه هفت (G7) در هیروشیما ژاپن در ۲۱ می، در یک کنفرانس مطبوعاتی شرایط پیشنهادی جمهوری خواهان را "غیرقابل قبول" خواند.

جو بایدن افزود: من با پیشنهادی موافقت نمی‌کنم که از تقلب‌ مالیاتی افراد ثروتمند و معامله‌گران ارزهای دیجیتال حفاظت می‌کند و در عین حال کمک‌های غذایی به مردم فقیر را به صفر می‌رساند، اگر با این پیشنهاد موافقت کنم، نزدیک به یک میلیون آمریکایی در معرض خطر قرار می‌گیرند.

حمایت‌های ادعایی برای معامله‌گران ارزهای دیجیتال به برداشت مالیات اشاره دارد.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، بحث‌های مداومی بین کاخ سفید و رهبران جمهوری‌خواه در مورد مسدود کردن مکانیسم تراکنش‌های ارزهای دیجیتال وجود دارد.

برداشت مالیات کریپتو یا (Crypto tax-loss harvesting) یک استراتژی است که سرمایه گذاران برای کاهش بدهی‌های مالیاتی خود استفاده می کنند.

برداشت مالیات کریپتو شامل تحقق ضررهای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به منظور جبران سود سرمایه و در نتیجه کاهش بار مالیاتی آن‌ها است.

سرمایه‌گذاران معمولاً در اواخر سال زمانی که می‌توانند کل سود خود را اعلام کنند، مالیات برداشت می‌کنند، یا در زمان ریزش بازار، زمانی که زیان‌ آن‌ها بالاترین میزان است.  

همزمان با پایان دادن به برداشت مالیات کریپتو توسط جو بایدن، کاخ سفید پیشنهاد مشابهی را به جمهوری‌خواهان ارائه کرد که سرمایه‌گذاران را از تعویق مالیات بر مبادلات املاک و مستغلات منع می‌کند.

هر دوی این تغییرات حدود ۴۰ میلیارد دلار درآمد مالیاتی برای دولت ایالات متحده اضافه می کند.

افراد زیادی در رسانه‌های اجتماعی به اظهارات بایدن در مورد رمزارزها واکنش نشان دادند؛ برخی کاربران از اقدام رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر توجه نکردن به حقوق معامله‌گران ارزهای دیجیتال انتقاد کردند.

یک منبع به واشنگتن پست گفت که جمهوری خواهان این پیشنهادها را رد می‌کنند. کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به هزینه‌های بیش از حد دولت بایدن در طول همه‌گیری کرونا، ادعا می‌کند که افزایش بدهی ایالات متحده «مشکل هزینه‌ها است، نه مشکل درآمد».

جمهوری‌خواهان می‌خواهند کسری بودجه را با ۴.۸ تریلیون دلار کاهش هزینه‌ها ببندند، که مستقیماً بر بودجه آژانس‌های فدرال تأثیر می‌گذارد. اگر کنگره نتواند سقف بدهی را افزایش دهد، ایالات متحده ممکن است از اول ژوئن نکول کند.

طبق گزارش‌ها، بایدن در طول پرواز خود از هیروشیما به واشنگتن دی سی با مک کارتی تلفنی صحبت خواهد کرد.

در واقع از سال ۱۹۱۷، سقف بدهی محدودیتی است که کنگره در مورد میزان پولی که دولت فدرال می‌تواند برای پرداخت صورت حساب‌ها وام بگیرد، تعیین کرده است.