۰ نفر

بهترین زمان خرید تتر برای سرمایه گذاری

۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۵
کد خبر: 717991
بهترین زمان خرید تتر برای سرمایه گذاری

اینکه بهترین زمان خرید ارز دیجیتال تتر چه موقعی است، در سال‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین و متداول‌ترین سوالات تریدرها تبدیل شده است. تتر اساسا رمز ارز بسیار مهمی به‌حساب می‌‌آید و کاربردهای گوناگونی دارد. با توجه به اینکه پشتوانه این ارزدیجیتال، دلار آمریکاست؛ افراد با اهداف مختلف بلند مدت و کوتاه می‌توانند روی آن سرمایه‌گذاری کنند. برخی هم با خرید رمز ارز تتر این امکان را برای خود ایجاد می‌کنند که با آن معاملات گوناگونی را انجام دهند.

با توجه به نکات یاد شده در پاراگراف قبل، اگر شما بتوانید بهترین زمان را برای معامله تتر تشخیص دهید؛ به سود قابل توجهی دست خواهید یافت. ما قصد داریم در این مقاله درباره اینکه چه زمانی می‌توان به ترید تتر فکر کرد، چند نکته کاربردی را شرح دهیم؛ پس با ما همراه باشید.

رصد قیمت دلار برای خرید تتر

بهترین زمان خرید تتر برای سرمایه گذاری

از آنجایی که تتر به عنوان یک استیبل کوین بر پایه دلار منتشر شده، هر تغییر قیمتی در دلار بر قیمت تتر نیز موثر واقع می‌شود. پس در اولین نکته، باید این موضوع را مطرح کرد که شما با استفاده از تحلیل رفتار دلار می‌توانید بهترین زمان خرید رمز ارز تتر را تشخیص دهید.

دلار تحت تاثیر چه عواملی تغییر قیمت می‌دهد؟ بخشی از این عوامل تحت تاثیر تصمیمات اقتصادی فدرال رزرو آمریکا و اتفاقات سیاسی و اقتصادی در سطح جهانی هستند. اما بخش دیگری از آنها، منحصر به شرایط داخلی کشور خودمان هستند. با توجه به تجربه سال‌های اخیر، باید گفت که تاثیر عوامل داخلی بر قیمت دلار بسیار بیشتر از عوامل خارجی است. بنابراین، کافی است که با درنظر گرفتن معیارهای سیاسی و اقتصادی در سطح داخلی کشور خودمان، تلاش کنید پیش‌بینی قیمت دلار را انجام دهید.

ناگفته نماند که نرخ دلار در بازار داخلی ایران وضعیت بی‌ثباتی دارد. برعکس بسیاری از کشورهای دنیا، در کشور ما قیمت دلار به‌صورت روزانه و گاهی به‌صورت ساعتی در حال تغییر است. یک تریدر موفق می‌تواند با یک تحلیل درست از دل همین تغییرات ساعتی و روزانه سودهای خوبی را در بازار تتر کسب کند.

آخرین نکته‌ای که درباره تاثیر قیمت دلار بر قیمت تتر باید گفت، این است که این دو رابطه‌ای مستقیم با یکدیگر دارند.

در نتیجه، وقتی قیمت دلار در حال افزایش است؛ آن موقع بهترین زمان خرید تتر خواهد بود. در مقابل، وقتی پیش‌بینی می‌کنید که وضعیت نرخ دلار ریزشی است؛ بهتر است به فکر فروش تترهای خود باشید.

رابطه دامیننس بیت کوین و خرید تتر

بهترین زمان خرید تتر برای سرمایه گذاری

بعد از بررسی تاثیر دلار بر تتر، نوبت به دومین عامل بسیار مهم در تعیین زمان مناسب برای خرید و فروش تتر می‌رسد. بیت کوین مهم‌ترین ارز دیجیتال دنیاست و بیشترین سهم را نیز در بازار کریپتوکارنسی به خودش اختصاص داده است. تمام ارزها از جمله تتر در حال تلاش برای دستیابی به سهم بزرگ‌تری از بازار هستند و این بدان معناست که باید بتوانند سهمی از بیت کوین را گرفته و به خودشان اختصاص دهند.

چیزی که در رفتار تریدرها دیده می‌شود هم موید این است که بسیاری از آنها در غالب اوقات، مشغول ساخت سبدی معقول از بیت کوین و ارزهای دیجیتال مهم دیگر نظیر تتر هستند. در این وضعیت، هرگاه که تریدرها به هر دلیلی از خرید بیت کوین منصرف شوند و یا حتی تصمیم به فروش بیت کوین بگیرند؛ بخش زیادی از این سرمایه به سمت خرید تتر خواهد رفت. بنابراین، اگر بیت کوین دامیننس یا غلبه خود را در بازار برای مدتی از دست بدهد، تتر جزو اصلی‌ترین گزینه‌های بازار برای به‌دست گرفتن دامیننس خواهد بود.

با توضیحات ارائه شده، پر واضح است که یکی دیگر از عواملی که به شما کمک می‌کند تا بهترین زمان خرید ارز دیجیتال تتر را بیابید، توجه داشتن به وضعیت بیت کوین است. هرگاه تشخیص دادید دامیننس بیت کوین در حال کاهش یافتن است، این احتمال را بدهید که قرار است خرید تتر افزایش یابد و این به‌معنای افزایش قیمت تتر خواهد بود. پس در این صورت، بهتر است هرچه زودتر برای خرید آن اقدام کنید. به‌عنوان نتیجه‌گیری این را باید ذکر کنیم که رابطه تتر و بیت کوین رابطه معکوس است.

کمک گرفتن از تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

در کنار رابطه مستقیم تتر با دلار و رابطه معکوس تتر با بیت کوین، سومین ابزاری که می‌تواند به شما کمک کند تا زمان مناسب برای خرید تتر را تشخیص دهید، تحلیل تکنیکال است. البته تحلیل تکنیکال مبحثی بسیار گسترده است و دانش خاص خودش را می‌طلبد اما با تسلط داشتن به ابزارهای این تحلیل، شما می‌توانید پیش‌بینی‌هایی با کمترین ضریب خطا داشته باشید و بهترین بازه‌های زمانی را برای خرید و فروش تتر مشخص کنید.

ابزارهای مختلفی که تحلیل تکنیکال در اختیار شما قرار می‌دهد، در این راستا هستند که بتوانید به‌کمک آنها روندهای فعلی و پیش‌روی بازار را تعیین کنید. در مورد تتر، اگر به کمک این تحلیل تشخیص دهید که وضعیت فعلی تتر نزولی است اما این نزولی بودن به انتهای خود رسیده و احتمالا به‌زودی روند صعودی تتر آغاز خواهد شد؛ پس شما در وضعیتی قرار دارید که بهترین زمان برای خرید ارز دیجیتال تتر است.

نتیجه‌گیری

شما می‌توانید با خرید ارز دیجیتال تتر در زمان مناسب به سود قابل توجهی دست پیدا کنید. ضمنا، از آنجایی که پشتوانه این استیبل کوین، دلار آمریکاست؛ ریسک سرمایه‌گذاری در بازار تتر بسیار مناسب است. برای اینکه تشخیص دهید چه موقعی بهترین زمان برای خرید رمز ارز تتر است، ما سه گزینه را به شما معرفی کردیم. گزینه اول، رصد و تحلیل قیمت دلار و توجه به رابطه مستقیم تتر با دلار است. گزینه دوم، توجه به دامیننس بیت کوین و توجه به رابطه معکوس بیت کوین و تتر است. در آخرین گزینه هم، گفتیم که چطور می‌توان از تحلیل تکنیکال برای آنالیز نرخ لحظه‌ای تتر و روندهای بعدی آن کمک گرفت و خرید و فروش تتر را در بهترین زمان ممکن انجام داد.