۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش توجه به رمزارزها در بحبوحه بحران های مالی / رشد چشمگیر حجم مبادلات ریپل در ۳ ماهه اول سال ۲۰۲۳

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۴۲
کد خبر: 714470
افزایش توجه به رمزارزها در بحبوحه بحران های مالی / رشد چشمگیر حجم مبادلات ریپل در ۳ ماهه اول سال ۲۰۲۳

مونیکا لانگ، رییس ریپل، از رشد مشاهده شده در زنجیره و حجم مبادلات ریپل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ ابراز خرسندی کرده است. او اشاره می‌کند که ارزهای دیجیتال علی‌رغم نوسانات زیاد، اثربخشی خود را در بازارهای مالی همچنان حفظ کرده است.

اقتصادآنلاین – حسین عسکری؛ مونیکا لانگ همچنین گفت ریپل در نتیجه بسته شدن سه بانک اصلی آمریکا که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ به کسب‌وکارهای رمزارزی خدمات ارائه می‌کردند در جستجو شرکای جدید است.

علی‌رغم آشفتگی‌های مالی گسترده‌تر، حجم بازار ریپل بر اساس داده‌های کریپتو کامپر (CryptoCompare) در سه ماهه اول ۴۶ درصد افزایش یافت که به احتمال زیاد به دلیل ترکیبی از بهبود بازار پس از آن و رویدادهای نوسان قابل توجهی که منجر به افزایش حجم می شود، بود.

از سوی دیگر، حجم معاملات بیت‌کوین و اتریوم به ترتیب ۱۲ درصد افزایش و ۱۲ درصد کاهش یافتند. با افزایش حجم مبادلات ریپل در سه ماهه اول ۲۰۲۳ در صرافی‌های متمرکز، متوسط حجم روزانه ریپل در ۳ ماهه اول سال ۴۶ درصد افزایش یافت و از ۶۹۸ میلیون دلار به ۱ میلیارد دلار رسید.

علاوه بر این در ماه مارس، ریپل از نظر حجم معاملات در دو صرافی بزرگ کره جنوبی، یعنی صرافی‌های Upbit و Bithumb، جایگاه اول را در بین سایر رمزارز ها به خود اختصاص داد.

در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، تراکنش‌های زنجیره‌ای ریپل لجر XRP Ledger (XRPL) از ۱۰۶ میلیون در سه ماهه قبل، ۹ درصد افزایش یافت و به ۱۱۶ میلیون رسید.

XRP Ledger (XRPL) یک پلتفرم منبع باز است که توکن‌های XRP روی آن قرار دارد و از سال ۲۰۱۲ به طور مداوم کار می کند و دارای سرعت تراکنش سریع ۱۵۰۰ تراکنش در ثانیه و کارمزد تراکنش کم است، علاوه بر این مصرف انرژی در هر تراکنش، آن را به یکی از پروژه‌های پایدارتر در صنعت بلاک چین تبدیل می‌کند.

 XRP Ledger (XRPL) طیف گسترده‌ای از خدمات و موارد استفاده مربوط به پرداخت‌ها و تراکنش‌های مالی را ارائه می‌دهد.

از زمانی که پروتکل XLS-20 روی شبکه اصلی راه اندازی شد و NFT ها روی شبکه ریپل ایجاد شدند، بیش از ۱ میلیون دارایی در دفتر کل ایجاد شد.

 همچنین خالص کل فروش توکن XRP توسط ریپل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، ۳۶۱.۰۶ میلیون دلار بود، در حالی که در سه ماهه قبل۲۲۶.۳۱ میلیون دلار بود.

علاوه بر این ریپل در زمینه توسعه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی فعال بوده است، به طوری که شرکت ریپل در توییتر شروع همکاری خود را برای توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی  (CBDC) مونته نگرو را اعلام کرد.