۰ نفر

برنامه‌های جاه‌طلبانه شرکت ویزا در حوزه کریپتو؛

توسعه خدمات پرداخت‌ با استیبل کوین توسط ویزا

۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۴۸
کد خبر: 713866
توسعه خدمات پرداخت‌ با استیبل کوین توسط ویزا

غول پرداخت جهانی ویزا با ابتکار جدیدی که بر پرداخت‌های استیبل‌کوین متمرکز است، به ماجراجویی در صنعت ارزهای دیجیتال ادامه می‌دهد. کوی شفیلد، رییس بخش رمزارز ویزا، در ۲۴ آوریل در توییتر اعلام کرد که یک پروژه جدید مرتبط با ارز دیجیتال توسط این شرکت توسعه یافته است.

اقتصادآنلاین – حسین عسکری؛ کوی شفیلد خاطرنشان کرد که محصول آتی ارز دیجیتال ویزا برای هدایت جریان اصلی پذیرش شبکه‌های بلاک چین عمومی و پرداخت‌های استیبل‌کوین طراحی شده است.

طبق یک پست که توسط ویزا در ۲۰ آوریل منتشر شد، بخش رمزارز این شرکت در حال ساخت نسل بعدی محصولات برای تسهیل تجارت دیجیتال در زندگی روزمره است.

به منظور توسعه محصول، ویزا به دنبال استخدام مهندسان نرم افزار متمرکز بر برنامه نویسی، سیستم های پشتیبان فناوری Web۳ است.

شفیلد در توییتر نوشت: ما علاقه مند به استفاده از Github Copilot و سایر ابزارهای مهندسی به کمک هوش مصنوعی برای نوشتن و اشکال زدایی قراردادهای هوشمند هستیم.

علاوه بر این ویزا درک خوبی از راه‌حل‌های لایه ۱ و لایه ۲ را در کنار تجربه نوشتن قراردادهای هوشمند با استفاده از زبان برنامه نویسی سالیدیتی (Solidity) ذکر کرده است.

زبان برنامه نویسی سالیدیتی (Solidity) که به طور خاص برای شبکه اتریوم معرفی شده است، برای ایجاد قراردادهای هوشمند بر روی پلتفرم‌های بلاک‌چین و ایجاد زنجیره‌ای از سوابق تراکنش‌ها در سیستم بلاک چین استفاده می‌شود.

برنامه جدید ویزا همچنین مستلزم درک خوبی از شبکه‌های دفتر کل توزیع شده عمومی و مجاز، پروتکل‌های امنیتی، نگهداری کلید خصوصی و همچنین پروتکل‌های جدید اتریوم مانند ERC-۴۳۳۷ است.

یکی از بزرگترین شرکت‌های پرداخت جهان، ویزا در سال ۲۰۲۰ حرکت بزرگی را در صنعت کریپتو انجام داد و با شرکت بلاک چین سرکل (Circle) برای پشتیبانی از استیبل‌کوین یو اس دی کوین (USD Coin) در کارت‌های اعتباری خاص همکاری کرد.

این شرکت به تدریج خدمات ارزهای دیجیتال خود را گسترش داده است، اما برخی از شرکت‌های خود را با برخی از شرکت‌های رمزارزی به دلیل بازار نزولی کریپتو در سال ۲۰۲۲ و سقوط شرکت‌های بزرگ مانند سلسیوس و صرافی FTX متوقف کرده است.