۰ نفر

کوین دسک بررسی کرد؛

عامل اصلی صعود رمزارزها چه بود؟ / عوامل اقتصاد کلان چگونه بیت کوین را تقویت کرد؟

۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۰۵
کد خبر: 712356
عامل اصلی صعود رمزارزها چه بود؟ / عوامل اقتصاد کلان چگونه بیت کوین را تقویت کرد؟

به گفته تحلیل‌گران موسسه برنشتاین، سقوط صرافی FTX کاتالیزور چرخه صعودی جدید در بازار ارزهای دیجیتال بود.

به گزارش اقتصادآنلاین، در این گزارش، که روز دوشنبه ۱۸ آوریل منتشر شد، آمده است که نابودی این صرافی رمزارز، بخش نهایی «اهرم سمی کریپتو» را پاکسازی کرد و به سرمایه‌گذاران دارایی‌های دیجیتال اهمیت تمرکززدایی و کیف پول‌های خودحفاظ را آموخت.

کاتالیزورهای کلان با تداوم ضعف در بانک‌های منطقه‌ای ایالات متحده و خروج بیشتر سپرده‌ها به سمت صندوق‌های بازار پول و چهار بانک بزرگ ایالات‌متحده که همگی منعکس کننده نگرانی درباره تمرکز پول است، با بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار، همسو می‌شوند.

در این خصوص، تحلیلگران، گوتام چوگانی و ماناس اگراوال، نوشته‌اند که «هر گونه جابه‌جایی احتمالی، چه در سمت اعتبار بانک، چه در سمت حاکمیت، بیت‌کوین را به‌عنوان یک دارایی امن در کنار طلا قرار می‌دهد.»

طبق داده‌های کوین دسک، با افزایش ۲۳ درصدی قیمت‌ها در ماه مارس در میان ورشکستگی‌های متعدد بانکی، رشد بیت‌کوین در سال جاری ۸۰ درصد بوده و قیمت اتر، توکن بومی اتریوم ایالات متحده، ۷۶ درصد تا به امروز افزایش یافته است.

هفته گذشته، هارد فورک شاپلا با موفقیت در شبکه اتریوم اجرا شد که پس از این ارتقاء نرم افزاری، اتر رشد 13 درصدی را تجربه کرد و باعث رشد بازار گسترده‌تر شد.

بر اساس این گزارش کارمزدهای بلاک چین اتریوم سه برابر شده است که «نشان دهنده شدت استفاده و قیمت توکن رو به رشد، پس از (سقوط) FTX است».

به گفته برنشتاین، چرخه جدید کریپتو هنوز به طور کامل مورد توجه قرار نگرفته است، و تعدادی از عوامل مثبت در کنار هم هستند. اینها شامل کاتالیزورهای کلان، چرخه جدید استخراج بیت‌کوین، ارتقاء مداوم موفقیت‌آمیز بلاک‌چین اتریوم و موفقیت اکوسیستم‌های مقیاس‌پذیر اتریوم مانند آربیتروم است.

در این گزارش آمده است که «فرصت ایجاد یک دسته نهادی مالی جدید بر روی بلاک چین یک هدف ارزشمند باقی مانده و شرکت کنندگان جدی همچنان روی بلندمدت متمرکز هستند». او همچنین افزود که این «اولین چرخه کریپتو است که مشارکت از سوی سرمایه‌گذاران نهادی پیشرو خواهد بود».