۰ نفر

آیا تتر همان دلار است؟ بررسی تفاوت خرید و فروش هر کدام

۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱
کد خبر: 712081
آیا تتر همان دلار است؟ بررسی تفاوت خرید و فروش هر کدام

در این مقاله می‌توانید با تفاوت‌های تتر و دلار و همچنین تفاوت خرید و فروش هر کدام از آن‌ها آشنا شوید.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ آیا می‌دانید فرق تتر و دلار چیست؟ قبل از هر چیزی باید بدانید که تتر یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتالی است که قیمت آن همیشه ثابت است و برخلاف سایر ارزهای دیجیتال ارتباط تنگاتنگی با دلار دارد. معمولا افرادی که تازه وارد دنیای ارزهای دیجیتال می‌شوند، گمان می‌کنند که تتر همان دلار است. شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد و دوست داشته باشید قبل از خرید تتر یا دلار بیشتر با ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوید. در این مقاله به شما می‌گوییم که آیا تتر همان دلار است یا خیر و سپس شما را با روش‌های خرید و فروش و تفاوت‌های تتر و دلار آشنا خواهیم کرد.

تتر چیست؟

تتر (Tether) یک رمز ارز دیجیتال است که معمولا با علامت اختصاری USDT نمایش داده می‌شود و در دسته استیبل کوین‌ها در نظر گرفته می‌شود. پشتوانه قوی این رمز ارز موجب شده تا قیمت ثابتی داشته باشد و از همین رو تتر لقب قدرتمندترین کوین را به خود اختصاص داده است. حقیقت این است که پشتوانه تتر دلار آمریکا است و هر تتر حدودا با یک دلار آمریکا معامله می‌شود.

آیا تتر همان دلار است؟

بهتر است بدانید که در اصل تتر همان دلار آمریکا است که به صورت دیجیتالی و رمز ارز در بازار معامله می‌شود. معمولا قیمت تتر مقدار کمی با دلار متفاوت است که این اختلاف به دلیل سیاست‌های ارزی دولت ایجاد می‌شود و از همین رو در ایران قیمت تتر و دلار کمی با هم متفاوت است. اگر همین حالا نگاهی به قیمت لحظه‌ای دلار بیندازید و سپس قیمت لحظه‌ای تتر را مشاهده کنید متوجه تفاوت قیمت جزئی این دو ارز خواهید شد.

 به‌طورمعمول بالا و پایین شدن قیمت دلار به‌طور مستقیم روی قیمت تتر موثر است. مهم‌ترین تفاوتی که بین دلار و تتر وجود دارد این است که دلار یک ارز فیزیکی است و تتر به عنوان یک رمز ارز دیجیتالی در نظر گرفته می‌شود. 

ازآنجایی‌که سیاست‌های دولتی به شما اجازه خرید و فروش دلار در حجم بالا را نمی‌دهد، شما می‌توانید برای خرید دلار در حجم زیاد از تتر استفاده کنید. معاملات تتر بسیار سریع‌تر و راحت‌تر از دلار است و شما می‌توانید آن را در حجم زیاد و بدون نگرانی در مورد گم شدن آن خرید و فروش کنید و در کیف پول دیجیتال خود نگهداری کنید. شما می‌توانید خرید و فروش تتر را از طریق صرافی اکسبیتو انجام دهید و همینطور ارزهای تتر خود را در کیف پول دیجیتالی این صرافی ذخیره کنید.

تتر چه مزیت‌هایی نسبت به دلار دارد؟

تتر با پشتوانه دلار یک راهکار مناسب برای سرمایه‌گذاری است. قیمت تتر معمولا ثابت و هر تتر برابر با 1 دلار آمریکا است. از همین رو خرید و فروش تتر راهی مناسب برای سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید. شما می‌توانید تتر را بدون محدودیت در هر مقداری که دوست دارید خرید کنید و هر زمان که تمایل دارید آن را بفروشید. 

مبادله تتر بسیار راحت‌تر از دلار فیزیکی است و انتقال آن از یک حساب به حساب دیگر در مدت زمانی کوتاه و بدون محدودیت مبلغ انجام می‌شود.

کلیه فرآیندهای خرید و فروش تتر به صورت آنلاین انجام می‌شود و از همین رو شما می‌توانید این کار را به راحتی در منزل خود انجام دهید. از مهم‌ترین ویژگی‌های متمایز تتر نسبت به دلار می‌توان به حفظ ارزش سرمایه بدون دردسر، سهولت در نگهداری، انتقال ارز با سرعت زیاد به حساب دیگر، خرید و فروش بدون محدودیت، کارمزد پایین برای جابجایی و پرداخت، قابلیت تبدیل به ریال و دیگر ارزهای فیزیکی، ثبت شدن اطلاعات و قابلیت پیگیری و همچنین اعتبار بالا و امکان پرداخت آن برای خرید کالا و خدمات اشاره کرد.

با خرید تتر شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز به راحتی ارز خود را خرید و فروش کنید و در کیف پول دیجیتال خود از آن محافظت کنید. ارزش تتر تغییر نمی‌کند و از همان ابتدا تا به امروز قیمت هر تتر حدود 1 دلار و دقیقا معادل 0.99 دلار بوده و تا همیشه نیز ارزش خود را حفظ می‌کند.

تفاوت خرید و فروش تتر و دلار

برای خرید و فروش تتر شما باید کلیه مراحل خرید و فروش را از طریق صرافی‌ها انجام دهید. امکان معاملات در هر ساعت از شبانه‌روز وجود دارد و برای این کار نیازی به بیرون رفتن و فروش آن نیست. شما می‌توانید تتر را به صورت آنلاین از صرافی بخرید و سپس به صورت آنلاین نیز بفروشید. اما همان‌طور که می‌دانید برای خرید دلار باید از طریق صرافی‌های سطح شهر اقدام کنید و برای این کار باید شخصا به صرافی بروید و دلار بخرید. برای فروش دلار نیز باید دوباره دلار را به فرد یا صرافی موردنظرتان بفروشید. با این حال می‌توانید با خرید تتر معاملات ارزی خود را راحت کنید و در هر زمان که مایل بودید ارز دیجیتال تتر خود را بفروشید و آن را به ریال تبدیل کنید. صرافی اکسبیتو یکی از معتبرترین صرافی‌ها برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال و تتر است. 

نقل و انتقال تتر در کیف پول‌های پشتیبان تتر رایگان است اما اگر قصد داشته باشید تتر را به ارز فیات یا سایر ارزهای دیجیتال تبدیل کنید، باید مبلغی را به عنوان کارمزد پرداخت کنید.

همچنین شما می‌توانید در صرافی اکسبیتو قیمت لحظه‌ای تتر را مشاهده کنید و معاملات خود را در فضایی امن و مطمئن انجام دهید.

سود دلار بیشتر است یا تتر؟

حقیقت این است که تبدیل ریال به دلار یا تتر راهی به نسبت مطمئن برای حفظ سرمایه دلاری است. ازآنجایی‌که کشور ما در شرایط تحریم واقع‌شده است و تورم سالانه آن بیشتر از 45 درصد است، قطعا تبدیل ریال به تتر یا دلار می‌تواند تا حدودی به حفظ سرمایه شما کمک کند. اما سوال اینجاست که سود تتر بیشتر است یا دلار؟ باید بدانید که نگهدار دلار فیزیکی کمی سخت است و شما نمی‌توانید آن را به مقدار زیاد خریداری کنید. از همین رو بهترین راه سرمایه‌گذاری خرید ارز دیجیتال تتر است. شما می‌توانید خرید تتر و سایر ارزهای دیجیتال را به راحتی از طریق صرافی اکسبیتو انجام دهید.

سخن نهایی

تتر به دلیل پشتوانه قدرتمندی که دارد، ارزش خود را حفظ می‌کند و همیشه یک تتر به عنوان 1 دلار در نظر گرفته می‌شود. مهم‌ترین نکته‌ای در مورد خرید و فروش تتر وجود دارد، انتخاب یک صرافی مطمئن برای انجام معاملات و همچنین ذخیره ارز است. صرافی اکسبیتو یکی از معتبرترین صرافی‌های آنلاین است که شما می‌توانید در آن قیمت زنده تتر را مشاهده کنید و سپس معاملات خود را در فضایی امن و مطمئن انجام دهید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.