۰ نفر

به دنبال ارائه لایحه از سوی رگولاتورهای تگزاس؛

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا در آمریکا راه اندازی می شود؟

۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۲۰
کد خبر: 710550
ارز دیجیتال با پشتوانه طلا در آمریکا راه اندازی می شود؟

دو قانون گذار جمهوری‌ خواه تگزاس، سناتور برایان هیوز و نماینده مارک دورازیو، قانونی را برای ایجاد یک ارز دیجیتال با پشتوانه طلا ارائه کرده ‌اند که می‌ تواند توسط قانون گذار ایالتی تصویب شود. سیاست گذاران بر این باورند که این ارز می تواند سود زیادی برای ایالت Lone Star داشته باشد و به عنوان یک ارز دیجیتال جایگزین، می تواند به ساکنان تگزاس توانایی اجتناب کردن ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را بدهد.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ اخیرا، قانون‌گذاران ایالات متحده درباره اعمال مجدد استاندارد طلا بحث کرده‌اند و مارجوری تیلور گرین، نماینده جورجیا، از بازگشت آن حمایت کرده است.

برخی از بروکرات‌ها نیز به شدت مخالف راه‌اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی بوده‌اند و سیاستمدارانی مانند تد کروز، ران دیسانتیس، رابرت اف کندی جونیور و گرین با CBDC‌ها مخالفت کرده‌اند.

اکنون، دو قانون‌گذار تگزاس لایحه ای (S.B.  شماره ۲۳۳۴) را ارائه کرده‌اند که به این ایالت امکان انتشار ارز دیجیتالی با پشتوانه طلا را ارائه می‌دهد.

در لایحه تگزاس آمده است: "مقام مالی باید یک ارز دیجیتال ایجاد کند که پشتوانه آن طلا باشد، به طوری که هر واحد از ارز دیجیتال صادر شده نشان دهنده کسری خاص از یک اونس تروی طلا باشد."

هیوز و دورازیو، حامیان این لایحه توضیح می‌دهند: "متولی باید طلای کافی برای بازخرید طلای تمام واحدهای ارز دیجیتالی که صادر شده و هنوز برای پول یا طلا بازخرید نشده‌اند، حفظ کند."

استاندارد طلا مدت‌هاست که از ایالات متحده حذف شده است و اگر این لایحه مورد توجه قرار گیرد، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده ممکن است تلاش تگزاس برای ایجاد یک ارز دیجیتال با پشتوانه طلا را تایید نکند.

دولت ایالات متحده همچنین تولیدات خصوصی ارزهای جایگزین با پشتوانه طلا را سرکوب کرده است، زیرا در ۱۸ مارس ۲۰۰۷ مقر دلار آزادی برنارد فون نوت هاوس (Bernard von NotHaus’s Liberty Dollar ) را تعطیل کرد.

در آن زمان، اداره تحقیقات فدرال (FBI) تقریباً ۹ تن طلا و نقره را که از دلار لیبرتی حمایت می‌کرد، کشف و ضبط کرد.

در همان سالی که دلار لیبرتی بسته شد، هیات منصفه بزرگ فدرال ایالات متحده نیز پروژه ارز دیجیتال طلای الکترونیک را که توسط Gold & Silver Reserve Inc. (G&SR) اداره می‌شد، تعطیل کرد.

با این حال، ارز دیجیتال با پشتوانه طلا پیشنهاد شده در لایحه تگزاس توسط دولت ایالتی اداره می شود. با وجود این، ۱۳ ایالت مختلف در ۱۴ سال گذشته تلاش کرده‌اند ارزهای جایگزین، دولتی و با پشتوانه طلا ایجاد کنند، اما همه این تلاش‌ها ناموفق بوده است.

ارز دیجیتال پیشنهادی با پشتوانه طلا در تگزاس در یک تراست که توسط مقام مالی ایالت کنترل می‌شود نگهداری می‌شود.

این لایحه خاطرنشان می‌کند که "برخی پول و سپرده‌های نگهداری شده در تراست مشمول تصرف قانونی نیست."

علاوه بر این، قانون‌گذاران تگزاس خاطرنشان می‌کنند که با «تاسیس ارز دیجیتال، کنترل‌کننده باید وسیله‌ای ایجاد کند تا اطمینان حاصل شود که شخصی که ارز دیجیتال را در اختیار دارد می‌تواند به راحتی ارز دیجیتال را به هر شخص دیگری به صورت الکترونیکی منتقل یا اختصاص دهد».