۰ نفر

به دنبال نوسانات قیمتی دوج کوین؛

ایلان ماسک خواستار رد شکایت ۲۵۸ میلیارد دلاری شد

۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۰۶
کد خبر: 709215
ایلان ماسک خواستار رد شکایت ۲۵۸ میلیارد دلاری شد

پس از حضور ایلان ماسک در برنامه Saturday Night Live در سال ۲۰۲۱، جایی که او "یک کارشناس مالی ساختگی" را به تصویر کشید و دوج کوین را "یک شلوغی" نامید که منجر به کاهش شدید قیمت چند دقیقه بعد شد، از وی شکایت شده است.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ طبق گزارش‌ها، ایلان ماسک و وکلای او از یک قاضی ایالات متحده درخواست کرده‌اند که شکایت ۲۵۸ میلیارد دلاری سرمایه‌گذارانی را که ادعا می‌کردند او یک طرح هرمی را برای تبلیغ ارز دیجیتال دوج‌کوین انجام داده، رد کند.

بر اساس گزارش رویترز در تاریخ ۱ آوریل، وکلای ایلان ماسک اظهار داشتند که شکایت علیه ماسک - که توسط سرمایه‌گذاران دوج‌کوین در ژوئن ۲۰۲۲ ارائه شد - یک "موضوع تخیلی" در دادگاه فدرال منهتن در ۳۱ مارس بود.

وکلای ماسک توضیح دادند که حمایت او از دوج‌کوین در رسانه های اجتماعی، از جمله نظراتی مانند " Dogecoin Rulz" و "نه اوج، نه پایین، فقط دوج "، "بیش از حد مبهم" است که ادعای تقلب را تضمین کند.

این وکلا اظهار کردند: " هیچ چیز غیرقانونی در مورد توییت کردن کلمات حمایتی یا تصاویر خنده‌دار در مورد یک ارز دیجیتال قانونی که ارزش بازار آن نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار است، وجود ندارد."

وکلای ماسک اظهارات دوج‌کوین او را به عنوان «توییت‌های بی‌ضرر و اغلب احمقانه» نامیدند تا قاضی را متقاعد کنند که این دعوی چند میلیارد دلاری را «رد» کند.

ماسک متهم شد که قیمت دوج‌کوین را «بیش از ۳۶ هزار درصد در طول دو سال افزایش داده و سپس اجازه داده است که سقوط کند» و در پرونده اولیه سال گذشته ادعا شده بود که او از جایگاه خود به عنوان ثروتمندترین مرد جهان برای اجرا و دستکاری طرح هرمی دوج‌کوین استفاده کرده است.

گزارش شده است که سرمایه‌گذاران به حضور ماسک در برنامه شنبه شب زنده در ماه می ۲۰۲۱ اشاره کردند، جایی که او "یک کارشناس مالی ساختگی" را به تصویر کشید و دوج کوین را "یک شلوغی" به عنوان نقطه مرجع در دادخواست نامید.

دقایقی پس از این نمایش تلویزیونی، قیمت دوج‌کوین بیش از ۲۵ درصد کاهش یافت و از ۰.۶۶ دلار در شروع نمایش به ۵۰ دلار رسید.

به نظر می‌رسد که ماسک تلاش‌های زیادی برای برانگیختن دوباره اشتیاق مردم به دوج‌کوین پس از حضور تلویزیونی‌ خود انجام داده است.

او تنها چند روز پس از این اتفاق، به دنبال‌کنندگان توییتر خود گفت که در حال کار با «توسعه‌دهندگان دوج برای بهبود کارایی سیستم» است و این می‌تواند « به طور بالقوه امیدوارکننده» باشد.

در طول سقوط بازار در مارس ۲۰۲۲، ماسک به دنبال کنندگان توییتر خود گفت که دارایی‌های رمزنگاری خود از جمله بیت‌کوین، اتریوم و دوج‌کوین را نمی‌فروشد.

گزارش شده وکیل مدافع سرمایه‌گذاران، ایوان اسپنسر، در ایمیلی گفته است که "ما بیش از همیشه مطمئن هستیم که پرونده ما موفق خواهد شد."