۰ نفر

سرانجام ناخوشایند دوکووان؛

رقابت آمریکا و کره جنوبی برای تصاحب بنیان گذار لونا!

۱۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۱۷
کد خبر: 708912
رقابت آمریکا و کره جنوبی برای تصاحب بنیان گذار لونا!

مقامات ایالات متحده و کره جنوبی تلاش هایی را انجام داده اند تا دو کووان، بنیانگذار رمزارز لونا، پس از دستگیری وی در مونته نگرو، به کشورهای خودشان مسترد شود. مارکو کواچ، وزیر دادگستری مونته‌نگرو در یک کنفرانس مطبوعاتی در 29 مارس گفت در حالی که مقامات کره جنوبی درخواست استرداد دو کووان کرده‌اند، ایالات متحده هم تلاش‌های دیپلماتیک برای تحویل او انجام داده است.

اقتصادآنلاین - حسین عسکری؛ کواچ این اعلامیه را پس از دستگیری کوون در فرودگاه پودگوریتسا مونته نگرو در 23 مارس اعلام کرد و اضافه کرد که بازداشت یکی از بنیانگذاران ترا 30 روز تمدید شده است.

وی افزود: در مواردی که چندین درخواست استرداد دریافت می کنیم، تعیین اینکه آنها به کدام کشور مسترد می شوند، بر اساس عوامل متعددی مانند شدت جرم ارتکابی، مکان و زمان وقوع جرم است.

تصاحب بنیان گذار لونا

کواچ گفت تصمیمات مربوط به حضانت دو کووان به دادگاه عالی مونته نگرو خواهد رفت. به گفته وزیر دادگستری، بنیانگذار ترا در زمانی که در مونته نگرو بود از گذرنامه‌های جعلی استفاده کرده است و در صورت محکومیت قبل از استرداد ممکن است در کشور مربوط به این اتهامات سپری کند.

محل اختفای دو کووان پس از فروپاشی ترا در ماه مه 2022 تا حد زیادی ناشناخته بود، اگرچه او اغلب در حساب توییتر خود فعال بود و گفت که در ماه سپتامبر "هیچ تلاشی برای پنهان شدن" انجام نمی دهد.

در ماه فوریه، پس از اینکه اینترپل اعلان قرمزی برای بازداشت موقت دو کووان صادر کرد گزارش‌ها حاکی از آن بود که او ممکن است به صربستان سفر کرده باشد، این کشور اروپایی از شمال با مونته‌نگرو هم مرز است.

در زمان انتشار این مطلب، محل اختفای دانیل شین، یکی دیگر از بنیانگذاران ترا هنوز مشخص نشده است، اما هان چانگ جون، همکار دوکووان نیز در مونته نگرو بازداشت شد.

مشخص نیست که کدام کشور، بیشترین شانس را برای استرداد دو کووان خواهد داشت.

همچنین این وضعیت بازتاب تلاش های ایالات متحده برای به دست آوردن سرپرستی مدیرعامل سابق صرافی FTX سم بنکمن فرید است که در زمان فروپاشی صرافی در باهاما بود.