۰ نفر

خرید تتر با بررسی روند نمودار قیمت ریالی آن

۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۵۸
کد خبر: 708099
خرید تتر با بررسی روند نمودار قیمت ریالی آن

تتر یکی از ارزهای دیجیتالی است که با نماد USDT در بازار رمزارزها قابل معامله است. این ارز دارای قیمت ثابت برابر یک دلار آمریکا است و به دلیل داشتن این ویژگی به عنوان یک استیبل کوین یا سکه پایدار نیز شناخته می‌شود.

این ارز دیجیتال به دلیل ویژگی قیمتی ثابت، در شرایط بحرانی بازار به عنوان یک ابزار حفظ ارزش دارایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که قیمت ارزهای دیجیتال دیگر در بازار نوسانات شدیدی داشته باشند، تبدیل آن‌ها به تتر می‌تواند به سرمایه‌گذاران در حفظ ارزش دارایی‌هایشان کمک کند.

 به عنوان یک استیبل کوین، خرید تتر به عنوان روشی برای تبادل و مبادله سایر ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کل، تتر یکی از ارزهای پایدار و قابل اطمینان در بازار رمزارزها است. در این مقاله به بررسی خرید و فروش تتر با بررسی روند قیمتی آن می‌پردازیم.

خرید تتر و تحلیل تکنیکال این رمز ارز

پیش از خرید ارز دیجیتال تتر، تحلیل تکنیکال و بررسی روندها و نمودار قیمتی این رمز ارز می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. در حالی که اکثر رمزارزهای دیگر از نوسانات شدیدی در قیمت خود رنج می‌برند، نرخ لحظه ای تتر به صورت ثابت در حدود یک دلار نگه داشته شده است.

در واقع، از زمان راه‌اندازی تتر تاکنون، قیمت ارز دیجیتال تتر آن تنها 10 درصد افزایش یافته و حوالی یک دلار باقی مانده است. این ویژگی به دلیل وابستگی تتر به دلار آمریکا (USD) است. به عبارت دیگر، تتر نسخه دیجیتالی دلار آمریکا است و از همین رو نماد آن USDT می‌باشد.

تتر به عنوان یک رمزارز پایه، نقش مهمی در بازار رمزارزها ایفا می‌کند. این رمزارز به عنوان یک معیار قیمتی در برابر رمزارزهای دیگر استفاده می‌شود. در سال 2020، تتر توانست به چهارمین کوین مهم این صنعت از نظر ارزش کلی بازار تبدیل شود. امروزه، با ارزش کلی حدود 62 میلیارد دلاری، در رتبه سوم وبسایت  CoinMarketCap  قرار دارد. به طور کلی، تتر یک رمزارز پایه است که به دلیل وابستگی به دلار آمریکا و ارزش ثابت آن، نقش مهمی در بازار رمزارزها ایفا می‌کند.

خرید تتر با بررسی روند نمودار قیمت ریالی آن1

اهمیت تحلیل تکنیکال در خرید رمز ارز تتر

تحلیل تکنیکال و دیگر ابزارها و تحلیل‌ها در بازار ارزهای دیجتال می‌توانند در روند بررسی و پیش‌بینی قیمت رمز ارز تتر موثر باشند. تحلیل تکنیکال تتر نشان می‌دهد که انتظار نمی‌رود این ارز دیجیتال افزایش یا کاهش شدیدی را تجربه کند و همواره بین 5 تا 10 درصد نوسان به بالا یا پایین داشته است.

اگر قصد سرمایه‌گذاری در تتر را دارید، باید همواره به نمودار و قیمت لحظه ای ارز دیجیتال تتر توجه داشته باشید. به عنوان مثال وقتی قیمت تتر به 0.98 دلار می‌رسد، می‌توانید شروع به خرید کنید و در قیمت‌های بالاتری مانند 1.1 دلار، دارایی خود را بفروشید؛ بنابراین این ارز دیجیتال برای معاملات کوتاه مدت مناسب است؛ چراکه این نوسانات کوچک در ترید تتر به صورت روزانه اتفاق می‌افتد و همین نوسانات کوچک هم می‌تواند برای معامله‌گران سود خوبی به همراه داشته باشد.

بعضی از متخصصان در سال 2020 تصور می‌کردند که تتر می‌تواند پس از رد ریپل (XRP) و کسب رتبه سوم بازار، قیمت‌های بالاتری مانند 1.5 یا 1.6 دلار را نیز به خود ببیند، اما این اتفاق نیفتاد و در بهترین روزهای بازار نیز، قیمت تتر به 1 دلار نرسید.

پایین‌ترین قیمت تتر در تاریخ 26 آوریل 2017 و در سطح 0.91 دلار ثبت شد و چند ماه بعد دوباره به بالاترین قیمت خود، یعنی 1.1 دلار، رسید. در نوامبر 2018، قیمت این استیبل‌کوین به 0.97 دلار سقوط کرد و بعد از یک ماه، با رشدی 60 درصدی، به 1.03 دلار رسید.

به طور کلی، با توجه به نوسانات روزانه تتر و شانسی که برای دیدن قیمت‌های بالاتری نیز وجود دارد، بهتر است اگر تمایل به سرمایه‌گذاری و خرید رمز ارز تتر دارید، معامله تتر را به صورت کوتاه مدت در نظر بگیرید. اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که این بازار از نظر قانونی در بسیاری از کشورها محدودیت دارد و بهتر است قبل از ورود به بازار دقیقاً قوانین و مقررات مربوط به آن را بررسی کنید.

خرید تتر با بررسی روند نمودار قیمت ریالی آن2

از کجا تتر بخریم؟

برای خرید تتر روش‌های مختلفی وجود دارد. شما می‌توانید از طریق صرافی‌های خارجی و داخلی برای خرید این رمز ارز محبوب اقدام کنید. در حال حاضر، با توجه به نوسانات بازار ارزهای دیجیتال، بسیاری از سایت‌ها و صرافی‌های مختلف برای خرید و فروش تتر در دسترس هستند. اما انتخاب بهترین سایت برای خرید تتر وابسته به نیاز و شرایط شماست.

بیشترین تعداد صرافی‌های تتر در اروپا و آسیا قرار دارند ولی در ایران نیز برخی صرافی‌ها وجود دارند که امکان خرید ارز دیجیتال تتر را به همراه دارند.

برای پیدا کردن بهترین سایت خرید و فروش تتر، می‌توانید به بررسی موارد زیر توجه کنید:

  • قیمت خرید رمز ارز تتر در سایت‌های مختلف: قیمت تتر در هر سایت صرافی ممکن است متفاوت باشد. برای خرید تتر با کمترین کارمزد، باید قیمت تتر در سایت‌های مختلف را مقایسه کنید.
  • رتبه‌بندی صرافی‌ها: بهتر است برای خرید آنلاین تتر سایت‌هایی را انتخاب کنید که دارای رتبه بالایی در بین صرافی‌های مختلف هستند و معتبریت آن‌ها توسط کاربران تایید شده است.
  • روش پرداخت: مطمئن شوید که سایتی که انتخاب می‌کنید، روش پرداختی را که شما ترجیح می‌دهید، پشتیبانی می‌کند. برخی از روش‌های پرداخت معمول شامل انتقال بانکی، پرداخت با کارت بانکی، پرداخت با ارزهای دیجیتال دیگر مانند بیت‌کوین و اتریوم است.
  • سرعت پرداخت و تسویه حساب: اگر برای خرید ارز دیجیتال تتر به دنبال سرعت و دقت در پرداخت هستید، بهتر است سایتی که انتخاب می‌کنید، تسویه حساب سریع و پرداخت آنلاین را پشتیبانی کند.