۰ نفر

سخت گیری تنظیم کنندگان مالی علیه رمزارزها؛

بریتانیا سرکوب دستگاه های خودپرداز کریپتوی غیرمجاز را از سر گرفت

۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۱۷
کد خبر: 706364
بریتانیا سرکوب دستگاه های خودپرداز کریپتوی غیرمجاز را از سر گرفت

بالاترین تنظیم کننده مالی بریتانیا، اداره رفتار مالی (FCA)، سرکوب دستگاه های خودپرداز غیرمجاز ارزهای دیجیتال را گسترش داده است. این رگولاتور خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ خودپرداز رمزارز ثبت شده در FCA وجود ندارد و همه خودپردازهای رمزارز غیرقانونی هستند.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ رگولاتور ارشد مالی بریتانیا، اداره رفتار مالی (FCA) چهارشنبه اعلام کرد که با همکاری پلیس متروپولیتن، بزرگترین نیروی پلیس در بریتانیا، اقدامات بیشتری را علیه دستگاه های خودپرداز رمزارز ثبت نشده در شرق لندن انجام داده است.

این اعلامیه به دنبال مجموعه‌ای از حملات بود که FCA با همکاری پلیس یورکشایر غربی در چندین سایت مشکوک به میزبانی دستگاه‌های خودپرداز رمزارز ثبت‌نشده در اطراف شهر لیدز انجام داد.

به گفته این رگولاتور مالی: FCA به دنبال سرکوب خودپردازهای غیرقانونی از اختیارات خود برای بازرسی چندین سایت در شرق لندن مظنون به میزبانی غیرقانونی خودپردازهای رمزارز استفاده کرده است.

مارک استوارد، مدیر اجرایی و نظارت بر بازار در FCA گفت: محصولات رمزارزی در حال حاضر تنظیم نشده اند و ریسک بالایی دارند.

 او هشدار داد که هر کسی که روی آنها سرمایه گذاری می کند باید آماده باشد که تمام پول خود را از دست بدهد.

 استوارت تاکید کرد: دستگاه های خودپرداز رمزارز که بدون ثبت FCA کار می کنند غیرقانونی هستند و همانطور که امروز نشان دادیم، ما برای جلوگیری از این امر اقدام خواهیم کرد.

FCA همچنین گفت که در حال حاضر با مرکز ملی جرائم اقتصادی برای برنامه ریزی و هماهنگی با شرکای مجری قانون علیه خودپردازهای رمزارز غیرقانونی کار می کند.

FCA مرتباً به مصرف‌کنندگان هشدار می‌دهد که دارایی‌های رمزارز غیر قابل کنترل و پرخطر هستند.

 در بریتانیا، کسب‌وکارهایی که خدمات رمزارزی ارائه می‌دهند، از جمله اپراتورهای خودپرداز رمزارز، باید در FCA ثبت نام کرده و از مقررات پولشویی بریتانیا پیروی کنند.

 در اطلاعیه FCA تصریح شده است: در حال حاضر هیچ خودپرداز رمزارز ثبت شده در FCA وجود ندارد که به صورت قانونی فعالیت کند.