۰ نفر

موضع گیری CFTC بعد از سخنان جنجالی گری گنسلر؛

اختلاف بین تنظیم کنندگان آمریکایی بر سر کامودیتی یا اوراق بهادار بودن اتریوم!

۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۴۱
کد خبر: 706202
اختلاف بین تنظیم کنندگان آمریکایی بر سر کامودیتی یا اوراق بهادار بودن اتریوم!

بعد از اینکه گری گنسلر رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اظهار کرد که اتریوم یک اوراق بهادار است، رئیس کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) گفت اتریوم یک کالا است، نه یک اوراق بهادار. رئیس CFTC تاکید کرد که اگر اتریوم یک کالا نبود، سازمان نظارت بر مشتقات هرگز اجازه نمی داد محصولات آتی اتریوم در بورس های تحت نظارت CFTC فهرست شوند.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ رئیس کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC)، روستین بهنام، در جلسه استماع سنا به ادعای رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، گری گنسلر مبنی بر اینکه همه رمزارزها به غیر از بیت کوین اوراق بهادار هستند، واکنش نشان داد.

در طول جلسه استماع، سناتور کریستن گیلیبراند (D-NY) از روستین بهنام پرسید: با توجه به پیشنهاد اخیر رئیس SEC مبنی بر اینکه تمام دارایی های دیجیتال به جز بیت کوین اوراق بهادار هستند، این موضوع برای تعدادی از بازارهای قراردادی که در حال حاضر معاملات آتی ارائه می کنند و شما بر روی آن نظارت دارید چه مشکلی ایجاد میکند؟

رئیس CFTC پاسخ داد: اظهار نظر گری گنسلر، سؤالاتی را در مورد قانونی بودن بازارهای قراردادی تعیین شده و فهرست شدن ارزهای دیجیتال در آن که ظاهراً اوراق بهادار هستند، ایجاد می کند.

رئیس CFTC با اشاره به اینکه محصولات مبتنی بر اتریوم مدتی است که در بورس CFTC فهرست شده‌اند، گفت: این موضوع برای ما مسئولیت مستقیم ایجاد می‌کند تا آشکارا بازار مشتقات و همچنین بازار پایه را کنترل کنیم.

وی در ادامه توضیح داد: فرآیندی که باعث می شود یک صرافی یا یک رمزارز در بازارهای قراردادی فهرست شود، طبق قانون برای ما بسیار روشن است.

 آنها می توانند از کمیسیون [CFTC] تأییدیه بگیرند یا می توانند یک محصول را خود گواهی کنند.

فرآیند خودگواهی بخشی است که مسئولیت را هم به CFTC و هم به شرکت کننده بازار منتقل می کند.

رئیس CFTC توضیح داد که چرا به شدت معتقد است که اتریوم یک کالا است و نه یک اوراق بهادار، او گفت: تحلیل‌های حقوقی جدی و عمیق قبل از اینکه یک محصول خود گواهی شود، وارد فرآیند فکری می‌شود، بنابراین هیچ شکی در ذهن من و دانستن این موضوع و حضور در کمیسیون زمانی که قراردادهای آتی اتریوم فهرست شد، وجود ندارد.

 ما خیلی عمیق و متفکرانه به این موضوع فکر کردیم که اتریوم  چیست؟ و آیا در رژیم کالایی قرار می‌گیرد یا رژیم امنیتی؟

اگر احساس نمی‌کردیم که اتریوم یک دارایی کالایی است، اجازه نمی‌دادیم در بورس های تحت نظارت CFTC فهرست شود.

روستین بهنام در پایان گفت: از آنجایی که ما ریسک دعوی قضایی داریم، اگر چنین کاری را بدون دفاع قانونی یا دفاعی جدی انجام دهیم تا به نوعی از استدلال ما مبنی بر کالا بودن دارایی حمایت کنیم، اعتبار خود را از دست می دهیم.