۰ نفر

تجزیه و تحلیل قیمت رمزارز برتر؛

بیت‌ کوین در ادامه سال ۲۰۲۳ صعودی است یا نزولی؟

۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۱۰
کد خبر: 705083
بیت‌ کوین در ادامه سال ۲۰۲۳ صعودی است یا نزولی؟

به نظر می‌رسد که قیمت بیت‌کوین در یک گره سخت گیر کرده است، زیرا قیمت‌ها برای اولین بار در سال ۲۰۲۳ شروع به کاهش کردند. آینده بیت‌کوین چیست؟ آیا بیت‌کوین به روند صعودی اوایل سال جاری ادامه می‌دهد یا اینکه روند نزولی جدید در سال ۲۰۲۳ شروع شده است؟ در این مقاله به تحلیل بیت‌کوین در ادامه سال جاری می‌پردازیم.

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ بیت‌کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که امکان انجام تراکنش‌های همتا به همتا را بدون نیاز به یک مرجع مرکزی مانند بانک یا دولت فراهم می‌کند. تراکنش‌های بیت‌کوین در یک دفتر کل عمومی به نام بلاکچین ثبت می‌شود که توسط شبکه‌ای از رایانه‌ها در سراسر جهان نگهداری می‌شود.

بیت‌کوین از فناوری رمزنگاری برای ایمن سازی و تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌کند و بیت‌کوین‌های جدید از طریق فرایندی به نام استخراج ایجاد می‌شوند. شما می‎توانید بیت‌کوین را در صرافی‌های ارز دیجیتال یا از طریق بازارهای همتا به همتا خریداری و بفروشید. پس از ظهور و سقوط برخی صرافی‌ها مانند FTX، معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال شروع به درک این ضرب المثل کرده‌اند: «نه کلیدهای شما، نه کریپتوهای شما».

از آنجایی که برای خرید بیت‌کوین در صرافی، معمولاً باید یک حساب کاربری ایجاد کنید، هویت خود را تأیید کنید و یک روش پرداخت را انجام دهید. پس از خرید بیت‌کوین، می‌توانید آن را در یک کیف پول دیجیتال در رایانه یا دستگاه تلفن همراه خود ذخیره کنید. توصیه می‌شود، رمزارزهای خود را پس از خرید در هر صرافی به کیف پول خود منتقل کنید و آن‌ها را در یک کیف پول سخت افزاری برای حداکثر محافظت ذخیره کنید.

فناوری بلاکچین چیست؟

فناوری بلاکچین یک دفتر کل غیرمتمرکز است که معاملات را به روشی امن و شفاف ثبت می‌کند. هر بلاک در زنجیره یک بلاکچین حاوی لیستی از تراکنش‌های تأیید شده توسط شبکه است. به ویژه، در مورد بیت‌کوین بلاکچین تمام تراکنش‌های شبکه را ثبت و تأیید می‌کند.

نمودار ارز دیجیتال

پیش بینی بیت‌کوین ۲۰۲۳: آیا بیت‌کوین بالاتر خواهد رفت؟

واضح است که سال ۲۰۲۳ همچنان برای رمزارزها صعودی به نظر می‌رسد. اصلاح فعلی قیمت در چند روز اخیر عادی است، زیرا روندهای پرقدرت هرازگاهی نیاز به تنفس دارند. به ویژه در بازار ارزهای دیجیتال، این موضوع بیشتر به دلیل کسب سود‌های کوتاه مدت و وجود معامله‌گران نوسان گیر در این بازار است. لازم به ذکر است در این اصلاح، قیمت بیت‌کوین همچنان می‌تواند با تا سطح ۲۱ هزار دلار ریزش کند.

از سوی دیگر، اگر قیمت‌ها در حال حاضر بتوانند از خط روند صعودی آبی نشان داده شده در تصویر زیر به سمت بالا برگردند، قیمت بیت‌کوین به راحتی می‌تواند دوباره به ۲۵ هزار دلار برسد. در صورت تحقق این مسیر حرکتی، یک مثلث صعودی تشکیل می‌شود که اگر قیمت از ضلع بالای آن به قدرتمند خارج شود، می‌تواند منجر به قیمت‌های بالاتر بیت‌کوین در میان مدت و سپس در کل بازار کریپتو شود.

ارز دیجیتال

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است. این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.