۰ نفر

استیبل کوین دلار بایننس و دارایی های پکسوس در بحران؛

صرافی کوین بیس معاملات BUSD را به حالت تعلیق در می آورد

۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۰۳
کد خبر: 703886
صرافی کوین بیس معاملات BUSD را به حالت تعلیق در می آورد

صرافی ارزهای دیجیتال کوین بیس اعلام کرد که معاملات استیبل کوین BUSD را به حالت تعلیق در می آورد و دارایی تحت مدیریت پکسوس را از فهرست خود حذف می کند. این تصمیم به دنبال افشای پکسوس مبنی بر اینکه وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک به این شرکت دستور داده است تا انتشار BUSD را متوقف کند، اتخاذ شد.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ در ۲۷ فوریه ۲۰۲۳، کوین بیس اعلام کرد که معاملات استیبل کوین BUSD را به دنبال سرکوب قانونی اخیر این استیبل کوین توسط وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک (NYDFS) در ۱۳ فوریه به حالت تعلیق در می آورد.

 گزارش ها نشان می دهد که اوراق بهادار ایالات متحده و کمیسیون بورس (SEC) در آن روز یک اطلاعیه در مورد BUSD به پکسوس ارسال کردند. پکسوس در یک بیانیه مطبوعاتی تأیید کرد که NYDFS به آنها دستور داده است تا انتشار استیبل کوین را متوقف کند.

مدیر صرافی کوین بیس گفت: ما مرتباً دارایی‌های موجود در صر افی را رصد می‌کنیم تا مطمئن شویم که استانداردهای فهرست‌بندی ما را برآورده می‌کنند یا خیر.

از همین رو کوین‌بیس معاملات (BUSD) را در ۱۳ مارس ۲۰۲۳، در ساعت ۱۲ بعد از ظهر به وقت شرقی یا حوالی آن به حالت تعلیق در می‌آورد.

چندین حامی ارزهای دیجیتال در مورد تعلیق BUSD توسط کوین بیس اظهار نظر کردند.

یک کاربر در جواب توییت صرافی کوین بیس نوشت: آیا وقتی که گری گنسلر از شما بخواهد معاملات USDC را به حالت تعلیق دربیاورید، این کار را انجام می دهید؟

 یک نفر دیگر از زمان بندی کوین بیس برای تعلیق استیبل کوین انتقاد کرد.

همچنین کاربری نوشت: چرا BUSD به طور ناگهانی نتوانست استانداردهای فهرست شما را برآورده کند و به طور خاص کدام استاندارد را برآورده نمی کند؟

 شخص دیگری در پاسخ به توییت کوین بیس نوشت: آمار نشان می دهد که ۱۷۷۱۲۵ کیف پول منحصر به فرد دارای BUSD هستند.

در حال حاضر، BUSD یازدهمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است. قبل از اتفاقات اخیر، در ۱۳ فوریه، ۱۶.۱ میلیارد BUSD در گردش بود.

 تا ۲۷ فوریه، پس از حذف ۵.۳۷ میلیارد دلار از تعداد توکن ها، ۱۰.۷۳ میلیارد دلار در گردش وجود دارد.

 پرتفوی ذخیره بایننس نشان می دهد که این صرافی ۸.۶۴ میلیارد BUSD دارد که ۸۰.۵۲ درصد از کل عرضه در گردش را نشان می دهد.