۰ نفر

اقدامات جی پی مورگان در راستای فناوری های دیجیتال؛

افتتاح آزمایشگاه نوآوری بلاکچین در یونان

۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۳۹
کد خبر: 703330
افتتاح آزمایشگاه نوآوری بلاکچین در یونان

غول مالی جی پی مورگان اعلام کرده است که یک آزمایشگاه جدید نوآوری بلاک چین در یونان افتتاح خواهد کرد. این آزمایشگاه بر روی توسعه پلتفرم بلاکچین Onyx که توسط این بانک در سال 2020 راه اندازی شد، متمرکز خواهد شد.

اقتصادآنلاین - حسین عسکری؛ جی پی مورگان، بزرگترین بانک آمریکا با میلیون ها مشتری در سراسر جهان، راه اندازی یک آزمایشگاه نوآوری جدید در یونان را اعلام کرده است که راه حل هایی را با استفاده از ابزارهای بلاکچین توسعه می دهد.

 این آزمایشگاه عمدتاً بر روی ساخت برنامه‌های پلتفرم Onyx تمرکز خواهد کرد، پلتفرمی که این بانک در سال 2020 راه‌اندازی کرد.

این آزمایشگاه جدید بخشی از برنامه بانک جی پی مورگان در جهت توسعه پلتفرم Onyx است، Onyx نرم افزار مبتنی بر بلاکچین است که خدمات مالی غیرمتمرکز را به مشتریان بانک ارائه می دهد.

 تایرون لوبان ، رئیس بخش بلاکچین بانک جی پی مورگان، فاش کرد که این شرکت به دنبال استخدام دو مهندس نرم‌افزار، یک مهندس اپلیکیشن موبایل و یک مدیر فنی برای تکمیل کادر توسعه پلتفرم بلاکچین خود است.

این شرکت مدتی است که از راه حل های مبتنی بر بلاکچین استفاده می کند.

 در سال 2022، لوبان اظهار داشت که این بانک روزانه یک میلیارد دلار با استفاده از فناوری بلاکچین تسویه می کند.

هویت دیجیتال

لوبان همچنین اظهار داشت که این گروه جدید هسته اصلی تحقیق و ساخت راه حل های هویت دیجیتال خواهد بود تا قابلیت هایی را که موسسه قبلاً آزمایش کرده است گسترش دهد.

 هویت دیجیتال به عنوان یکی از موارد استفاده فهرست شده پلتفرم بلاکچین Onyx است.

لوبان درباره اهمیتی که هویت دیجیتال در آینده می تواند داشته باشد، اظهار داشت: ما معتقدیم که هویت دیجیتال کلید توسعه وب3 است و می تواند تعاملات و خدمات کاملاً جدیدی را برای وب2 و وب3 به طور یکسان فعال کند.

علاقه این موسسه به هویت دیجیتال می تواند بخشی از اقدام برای جلوگیری از عقب ماندن در آینده باشد.

 گزارشی با عنوان (ظهور کیف پول‌های هویت دیجیتال) که در ژانویه توسط Mobey Forum، منتشر شد، توضیح می‌دهد که بانک‌ها در موقعیتی منحصربه‌فرد قرار دارند تا بخشی از ساختار هویت دیجیتال آینده باشند.

 کیف پول های دیجیتال

همچنین، جی‌پی مورگان در کنار Wells Fargo، Bank of America و چهار موسسه مالی دیگر، بخشی از شرکت های مطرحی بودند که به دنبال توسعه کیف پول دیجیتال خود بودند.