۰ نفر

افزایش توجه قانون گذاران به دارایی های رمزنگاری شده؛

هشدار مشترک رگولاتورهای ایالات متحده در مورد خطرات نقدینگی ارزهای دیجیتال

۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۳۵
کد خبر: 703152
هشدار مشترک رگولاتورهای ایالات متحده در مورد خطرات نقدینگی ارزهای دیجیتال

رگولاتورهای ایالات متحده و فدرال رزرو هشدار مشترکی در مورد خطرات نقدینگی مرتبط با دارایی های کریپتو صادر کرده اند. با این حال، آنها تصریح کردند که بانک‌ها می توانند به ارائه خدمات بانکی به مشتریان کریپتویی از هر طبقه یا نوع خاصی که توسط قانون مجاز است، ادامه دهند.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ شورای حکام فدرال رزرو، شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) و دفتر کنترل کننده ارز (OCC) به طور مشترک بیانیه ای را در مورد ارزهای دیجیتال در روز پنجشنبه منتشر کردند.

فدرال رزرو، FDIC و OCC توضیح دادند که سازمان های بانکی باید از ریسک های نقدینگی مرتبط با دارایی های کریپتو آگاه باشند.

آنها هشدار دادند: به طور خاص، برخی منابع مالی از نهادهای مرتبط با دارایی‌های رمزنگاری شده ممکن است به دلیل غیرقابل پیش‌بینی بودن مقیاس و زمان ورود و خروج سپرده‌ها، خطرات نقدینگی بیشتری را برای سازمان‌های بانکی ایجاد کند.

برای مثال، ثبات سپرده‌های موجود رمزارزی به نفع مشتریانشان ممکن است ناشی از رفتار مشتری نهایی یا پویایی بخش دارایی‌های رمزنگاری باشد.

 زمانی که مشتریان نهایی به رویدادهای بازار مربوط به بخش دارایی‌های رمزنگاری، گزارش‌های رسانه‌ها و عدم اطمینان واکنش نشان می‌دهند، چنین سپرده‌هایی می‌توانند مستعد جریان‌های بزرگ و سریع و همچنین جریان‌های خروجی باشند.

رگولاتورها توضیح دادند که ریسک دیگری که برای سازمان های بانکی وجود دارد سپرده‌هایی است که ذخایر مربوط به استیبل کوین را تشکیل می‌دهند که ممکن است مستعد جریان‌های خروجی بزرگ و سریع از جمله بازخریدهای استیبل کوین یا جابه‌جایی پیش‌بینی‌نشده در بازارهای دارایی‌های دیجیتال باشند.

فدرال رزرو، FDIC و OCC توصیه می کنند، سازمان های بانکی که از منابع مالی نهادهای رمزارزی استفاده می کنند، باید به طور فعال ریسک های نقدینگی را رصد کرده و مدیریت و کنترل ریسک موثری را ایجاد کنند.

 رگولاتورها ضمن تاکید بر اینکه سازمان های بانکی باید اصول مدیریت ریسک موجود را برای ارزهای دیجیتال اعمال کنند، تصریح کردند: سازمان‌های بانکی از ارائه خدمات بانکی به مشتریان از هر طبقه یا نوع خاصی که در قانون مجاز است، منع نمی‌شوند.

فدرال رزرو، FDIC و OCC نیز در ژانویه هشدار مشترکی در مورد خطرات کریپتو صادر کردند.

 رگولاتورها به کلاهبرداری، عدم قطعیت های قانونی، اظهارات نادرست یا گمراه کننده توسط شرکت های رمزنگاری، نوسانات قابل توجه در بازارهای رمزنگاری، ریسک ها و خطرات آن اشاره کردند.