۰ نفر

تجزیه و تحلیل قیمت بیت‌کوین در سال جاری؛

دلایل ۵۰ هزار دلاری شدن بیت کوین در سال ۲۰۲۳!

۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۰۸
کد خبر: 702316
دلایل ۵۰ هزار دلاری شدن بیت کوین در سال ۲۰۲۳!

بیت‌کوین در حال حاضر دوباره فاز خوبی را در بر گرفته است. پس از اینکه یک هفته قبل‌تر از هفته پیش قیمت این ارز دیجیتال مجبور شد اصلاح موقتی را بپذیرد، قیمت آن طی ۷ روز گذشته به شدت افزایش یافته و تقریباً ۱۳ درصد بازدهی برای خود ثبت کرد. در ادامه به جزئیات بیشتری می‌پردازیم.

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ اگرچه هنوز ممکن است با سقوط در بازار ارزهای دیجیتال مواجه شویم، اما طبق پیش بینی برخی کارشناسان قیمت بیت‌کوین باید در میان مدت به شدت افزایش یابد. دلایل چنین افزایشی چیست؟ آیا بیت‌کوین دوباره به ۵۰ هزار خواهد رسید؟ در ادامه به پاسخ این سوالات خواهیم پرداخت.

چه زمانی بیت ‌کوین دوباره به ۵۰ هزار خواهد رسید؟

قیمت بیت‌کوین چند روز پیش دوباره از مرز ۲۵ هزار دلار عبور کرد. این حرکت ارز دیجیتال را به همان قدرت قبلی خود در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ باز می‌گرداند و می‌تواند در نیمه راه به بالاترین حد خود در سال ۲۰۲۳ باشد، از این رو ۵۰ هزار دلار هدف قیمتی است که برای امسال واقع بینانه است. در واقع طبق پیش بینی برخی تحلیل‌گران، رسیدن به سطح قیمتی ۵۰ هزار دلار در پایان سه ماهه دوم یا آغاز سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ واقع بینانه به نظر می‌رسد. آن‌ها معتقدند، حتی اگر شاهد سقوط دیگری باشیم، باز هم در تابستان امسال امکان صعود به این سطح وجود دارد.

 

سه دلیل برای رسیدن بیت‌کوین به ۵۰ هزار دلار در سال جاری

1.ممکن است سال ۲۰۱۹ تکرار شود

برای اینکه بتوانیم رشد قیمت‌ها در بازار کریپتو را در میان مدت و بلند مدت پیش بینی کنیم، همیشه می‌توانیم مقایسه‌های تاریخی انجام دهیم. اگر به ۴ سال قبل برگردیم و به سال ۲۰۱۹ نگاه کنیم، این مقایسه منطقی است.

در سال ۲۰۱۹ شاهد یک روند قیمتی بسیار مشابه امسال بودیم. به طور کلی، قیمت بیت‌کوین از ۳۵۰۰ دلار به ۱۰۵۰۰ دلار افزایش یافت. اگر ضریب ۳ را در پایین ترین قیمت امسال یعنی سطح ۱۶ هزار دلار در نظر بگیریم، به محدوده ۵۰ هزار دلار می‌رسیم.

2.تغییر سیاست‌های پولی در ارزهای فیات

می‌توان فرض کرد که درصد افزایش قیمت بیت ‌کوین در چرخه‌های مکرر کاهش می‌یابد. اما حتی در آن صورت، ۵۰ هزار دلار می‌تواند امکان‌پذیر باشد، با این فرض که در حال حاضر بیت‌کوین بسیار کمتر از ارزش واقعی معامله می‌شود.

ارز دیجیتال

این امر می‌تواند موردی باشد، زیرا در سال ۲۰۲۲ ارزش بیت‌کوین در مقایسه با ارزهای فیات مانند دلار آمریکا و یورو کاهش یافته است و این به آن دلیل است که نرخ بهره توسط بانک‎های مرکزی به شدت افزایش یافته است. در حال حاضر، به نظر می‌رسد که این سیاست در حال تثبیت است و نباید به این زودی‌ها نرخ‌ بهره‌ افزایش یابد، در نتیجه این امر منجر به افزایش ارزش بیت ‌کوین می‌شود.

3.پس از مقررات شدید نظارتی اعتماد به کریپتو بیشتر می‌شود

در سال ۲۰۲۲، بسیاری از ورشکستگی‌ها به بازار ارزهای دیجیتال آسیب رسانده است. پلتفرم سلسیوس، پروژه ترا، صرافی FTX و غیره همه این ورشکستگی‌ها به قیمت بیت‌کوین و دیگر رمزارزها آسیب رساندند. در حال حاضر، SEC در درجه اول از آلت کوین‌ها مراقبت می‌کند که می‌تواند مقررات قوی تری در مورد این دارایی‌ها به دنبال داشته باشد.

در صورت تحقق این موضوع، برنده بیت‌کوین خواهد بود. مقررات بهتر باعث افزایش اعتماد به بیت‌کوین و افزایش قیمت آن بیشتر از آلت کوین‌ها می‌شود. از این رو تسلط بیت‌کوین بر بازار رمزارزها باید افزایش یابد و بنابراین رسیدن به قیمت ۵۰ هزار دلار راحت‌تر خواهد بود.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است. این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.