۰ نفر

کاهش ۱۷ درصدی عرضه BUSD؛

۳ میلیارد دلار استیبل کوین طی ۶ روز از بازار حذف شده است!

۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۰۴
کد خبر: 702290
۳ میلیارد دلار استیبل کوین طی ۶ روز از بازار حذف شده است!

شش روز پیش، چند ساعت قبل از اینکه پلتفرم پکسوس اعلام کرد که دیگر استیبل کوین های BUSD را ضرب نمی کند، ۲.۸۶ میلیارد دلار BUSD بازخرید شد. در حال حاضر، بایننس فعال ترین توکن های BUSD در معاملات صرافی است و این استیبل کوین هنوز حدود ۱۰.۷ درصد از حجم تجارت جهانی ۶۷.۷۱ میلیارد دلاری اقتصاد کریپتو را در ۲۴ ساعت گذشته در اختیار دارد.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ آمارها نشان می دهد که مقدار قابل توجهی از BUSD طی شش روز گذشته بازخرید شده است. با کاهش 17.77 درصدی عرضه در این بازه زمانی، طی 30 روز گذشته، عرضه BUSD  19.2 درصد کاهش یافته است.

 در 13 فوریه 2023، پکسوس، شرکتی که BUSD را صادر، مدیریت و بازخرید می‌کند، اعلام کرد که دیگر BUSD جدید تولید نخواهد کرد.

پس از اعلام پکسوس، بازخریدها به سرعت بالا رفت و 290 میلیون دلار در عرض هشت ساعت بازخرید شد.

 در زمان اعلام، 16.1 میلیارد دلار BUSD در گردش بود اما تا 19 فوریه 2023، این مقدار به 13,238,824,118 BUSD در گردش رسید، به این معنی که 17.77 درصد از BUSD بازخرید شده و 2.861 میلیارد توکن از بازار حذف شده است.

۳ میلیارد دلار استیبل کوین طی ۶ روز از بازار حذف شده است!

BUSD های در گردش به میزان 13.43 میلیارد، طبق آمار گلسنود

شرکت اطلاعاتی بلاک چین نانسن بر کیف پول Paxos Treasury نظارت می‌کند که میلیون‌ها دلار BUSD را به آدرس رایت می‌فرستد و عملاً استیبل کوین‌ها را از گردش خارج می‌کند.

 بر اساس ابزار پرتفوی صرافی نانسن، بایننس در حال حاضر 10.9 میلیارد دلار در 19 فوریه 2023 در اختیار دارد. معیارها نشان می دهد که BUSD هنوز حدود 10.7 درصد از حجم تجارت جهانی 67.71 میلیارد دلاری اقتصاد کریپتو را در 24 ساعت گذشته در اختیار دارد.

بایننس بر بیشتر حجم معاملات BUSD تسلط دارد، علاوه بر این همچنان محبوب ترین جفت معاملاتی استیبل کوین امروز تتر (USDT) است.

 طبق آمار cryptocompare.com، 5.52 درصد از حجم BUSD در روز یکشنبه نیز با لیر ترکیه جفت شده بود.

 اگرچه BUSD بیشترین بازخرید را در 30 روز گذشته داشته است، USDC شاهد حذف 2.9٪ از عرضه خود در این دوره بود.

قابل ذکر است، دیگر استیبل کوین پکسوس، دلار پکس (USDP) شاهد کاهش 19.3 درصدی عرضه خود بوده است. مقدار قابل توجهی از طلای پکس (PAXG) نیز حذف شده است، زیرا 11.3 درصد از عرضه در گردش در 30 روز پاک شده است. در مقابل، تتر (USDT) شاهد افزایش عرضه خود به میزان 5.8 درصد بوده است که منجر به افزایش ارزش بازار آن شده است که بیش از 70 میلیارد دلار است.