۰ نفر

استقبال از فناوری متاورس در زمینه برگزاری جلسات؛

دادگاه کلمبیا، جلسه دادرسی در متاورس برگزار کرد

۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۵۵
کد خبر: 702107
دادگاه کلمبیا، جلسه دادرسی در متاورس برگزار کرد

دادگاه کلمبیا یکی از اولین جلسات قضایی را با استفاده از فناوری متاورس برگزار کرد. ماریا ویکتور، قاضی یکی از دادگاه های کلمبیا، اجرای این جلسه را با استفاده از فناوری Horizon Worlds ارائه شده توسط متا و آواتارهای مجازی برای نمایندگی از شرکت کنندگان در این فرآیند تأیید کرد.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ یک دادگاه کلمبیایی ظاهراً با برگزاری یکی از اولین فرآیندهای قضایی این کشور در متاورس تاریخ ساز شده است. این جلسه که در 15 فوریه و توسط ماریا ویکتوریا کوئینونس تریانا، قاضی دادگاه ماگدالنا برگزار شد، از فناوری Horizon Worlds ارائه شده توسط متا برای شبیه سازی یک فضای مجازی یکپارچه استفاده کرد. دادگاه از آواتارهای مختلف برای نمایندگی هر یک از شرکت کنندگان در شکایت استفاده کرد.

ماریا ویکتوریا که اظهار داشت تأیید هویت واقعی دستیاران  یکی از فرآیندهای کلیدی در متاورس است، از شماره های تأیید ارسال شده به ایمیل های ثبت شده به نام هر یک از طرفین درگیر به عنوان مدرک هویت استفاده کرد.

ماریا ویکتوریا با توجه به اهمیت این فناوری برای قوه قضاییه دولت اظهار داشت: متاورس یک ابزار فناورانه است که می تواند دسترسی به اجرای عدالت را تسهیل کند. استفاده از فناوری اطلاعات در توسعه رسیدگی های قضایی هدف اساسی تسهیل و تسریع این فرآیندها را دارد.

محدودیت ها

در حالی که جلسه بدون دردسر برگزار شد، 2500 شهروندی که مخاطبان عمومی را از طریق یوتیوب تماشا کردند، نظرات متفاوتی در مورد استفاده از متاورس در این نوع فرآیند داشتند. در حالی که این عمل توسط اکثر کاربران تایید شد، برخی دیگر اظهار داشتند که این فناوری هیچ مزیتی ندارد.

 نکته دیگری که باید در مورد این نوع فرآیند مجازی به آن اشاره شود، ناتوانی در تجزیه و تحلیل ویژگی های روانی شرکت کنندگان به دلیل دخالت آواتارهای متاورس به جای خود واقعی آن ها است

یکی از کاربران درخواست کرد که به دلیل مزایایی که در مقایسه با جلسات عادی در مورد حمل و نقل شهروندانی که ممکن است دور از دادگاه زندگی کنند، باید از متاورس بیشتر استفاده شود.

در پاسخ به این نظرات، ماریا ویکتوریا اعلام کرد: انتقادات سازنده ای که در این مورد داریم را درک می کنم، ما اینجا هستیم تا این روند جلو برود.

متاورس همچنین در حال حاضر برای کارآمدتر کردن فرآیندهای صنعتی و برای نمایش و فروش خودروها، در میان سایر موارد استفاده می‌شود.