۰ نفر

بعد از ۶ ماه بیت‌کوین دوباره ۲۵ هزار دلاری شد؛

بیت‌ کوین در مسیر رشد تا ۳۰ هزار دلار قرار دارد؟

۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۳۳
کد خبر: 702071
بیت‌ کوین در مسیر رشد تا ۳۰ هزار دلار قرار دارد؟

بعد از گذشت تقریباً ۶ ماه برترین ارز دیحیتال بازار رمزارزها، بیت‌کوین، دوباره به سطح ۲۵ هزار دلار رسید. برای آخرین بار قیمت بیت‌کوین در آگوست ۲۰۲۲ در بالای ۲۵ هزار دلار معامله می‎شد. در روند صعودی چند روز پیش، قیمت این ارز دیجیتال پر قدرت سطح ۲۳۵۰۰ دلار را شکست و به مرز قیمتی ۲۵ هزار دلار رسید.

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ آینده بیت‌کوین چیست؟ آیا هدف بعدی رشد قیمت بیت‌کوین رسیدن به سطح ۳۰ هزار دلار است؟ در این مقاله پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین را بررسی می‌کنیم.

تجزیه و تحلیل قیمت بیت‌کوین در فوریه ۲۰۲۳

قیمت بیت‌کوین در اوایل این هفته از قیمت ۲۱۳۰۰ دلار شروع به افزایش کرد. این سطح قیمتی ۲۱۳۰۰ دلار به عنوان یک محدوده حمایتی قوی در نظر گرفته می‎شود. قیمت توانستند  بالاتر رود و محدوده مقاومتی ۲۳۵۰۰ دلار را به سمت بالا بشکند. اخیرا، بیت‌کوین بیش از ۹ درصد افزایش یافته است و به طور میانگین کل بازار ارزهای دیجیتال نیز ۱۰ درصد افزایش یافته است.

بیت‌ کوین در مسیر رشد تا ۳۰ هزار دلار قرار دارد؟

نمودار ۴ ساعته BTC/USD که روند صعودی بیت‌کوین را نشان می‌دهد.

چرا قیمت بیت‌کوین افزایش یافته است؟

مانند هر دارایی دیگری، زمانی که قیمت‌ها سقوط می‌کنند و به سطح حمایتی می‌رسند، انتظار می‌رود که دوباره به سمت بالاتر حرکت کنند و قیمت رشد یابد. در مورد بیت‌کوین‎، روند قیمت‌ تقریباً از اوایل سال جاری در یک مسیر صعودی قرار داشت و به طور لحظه‌ای تعدیل شد. پس از رسیدن روند قیمتی بیت‌کوین به سطح حمایتی ۲۱۳۰۰ دلار مجبور به رشد قیمت شد.

اگرچه رشد بازار تغییر چندانی ثبت نکرد، زیرا برخی از تحلیلگران که سقوط دیگری در قیمت کریپتوها پیش بینی می‌کنند، ممکن است منجر به ریزش قیمت بیت‌کوین به زیر ۲۰ هزار دلار شود. با این وجود، قیمت‌ بیت‌کوین در این جهش به نقطه عطف مهم ۲۵ هزار دلار رسید. به نوبه خود، کل بازار کریپتو افزایش یافت. متیک بهترین عملکرد را در میان ۱۰ رمزارز برتر از نظر ارزش بازار داشت.

بیت‌ کوین در مسیر رشد تا ۳۰ هزار دلار قرار دارد؟

لیست ۱۰ ارز دیجیتال برتر بر اساس ارزش بازار در تاریخ ۱۶ فوریه، منبع: coinmarketcap.

پیش بینی قیمت بیت‌کوین: آیا بیت‌کوین به ۳۰ هزار دلار خواهد رسید؟

طبق پیش بینی برخی تحلیل‌گران صنعت ارزهای دیجیتال، رسیدن بیت‌کوین به قیمت ۳۰ هزار دلار اجتناب ناپذیر است. با این حال، با نگاهی کوتاه‌مدت یا میان‌مدت، انتظار داریم که قیمت بیت‌کوین کمی کاهش یابد و یا در محدوده ۲۳ الی ۲۴ هزار دلار برای مدت کوتاهی نوسان کند.

اما به طور کلی، تا زمانی که بیت‌کوین در بالای سطح حمایتی ۲۱۳۰۰ دلار معامله شود، احتمال صعود تا سطح ۳۰ هزار دلار وجود دارد که برای قدرت بخشی بیشتر به این سناریو لازم است قیمت بیت‌کوین سطح مقاومتی ۲۵۲۰۰ دلار را به سمت بالا بشکند و در بالای آن تثبیت شود.

بیت‌ کوین در مسیر رشد تا ۳۰ هزار دلار قرار دارد؟

نمودار روزانه BTC/USD که سناریو‌های صعودی بیت‌کوین را نشان می‌دهد.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است. این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.