۰ نفر

به دنبال افزایش کلاهبرداری های رمزارزی؛

محاکمه ۲ روس به دلیل سرقت ۸۶ بیت کوین!

۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۰۱
کد خبر: 702062
محاکمه ۲ روس به دلیل سرقت ۸۶ بیت کوین!

دو نفر از ساکنان شهر تومسک روسیه به دلیل "سرقت در مقیاس بزرگ" مربوط به سرقت ارزهای دیجیتال به ارزش میلیون ها روبل از یک مرکز استخراج رمزارز محلی محاکمه خواهند شد. مقامات گفتند که ارز های دیجیتال با تهدید اسلحه از صاحبش دزدیده شده و افزودند که هر دو مجرم اکنون در بازداشت هستند.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ دادگاه کیروفسکی تومسک به زودی دو مرد را به دلیل حمله به یکی دیگر از ساکنان شهر سیبری که از طریق استخراج ارزهای دیجیتال امرار معاش می کرد محاکمه خواهد کرد. رسانه خبری روسی Bits.media گزارش داد که آنها توانستند ارزهای دیجیتالی به ارزش بیش از 360 میلیون روبل در آن زمان (بیش از 4.8 میلیون دلار) از او اخاذی کنند.

این جنایت در اکتبر 2021 رخ داد. عاملان به صاحب مرکز استخراج ارز دیجیتال زمانی که او در حال خروج از خانه خود بود حمله کردند. یکی از آنها او را با شیئی شبیه اسلحه تهدید کرد و به داخل آپارتمانش آورد.

سپس، همدست او وارد شد و آن قربانی را مجبور کردند تا وارد حساب خود در یک صرافی رمزنگاری شده و 86 بیت کوین را از کیف پولی حاوی 90 بیت کوین به آنها منتقل کند.

مشخص نیست که چرا آنها تصمیم گرفتند کل موجودی را پس نگیرند.

مجریان قانون روسیه موفق شدند یکی از مظنونان را در سن پترزبورگ ردیابی و بازداشت کنند.

 او از آن زمان به جرم خود اعتراف کرده و معادل فیات بخشی از پول نقد دیجیتال سرقت شده - 35 میلیون روبل (نزدیک به 479000 دلار با نرخ ارز فعلی) را پس داده است.

دفتر دادستانی منطقه، مهاجمان را به "سرقت انجام شده توسط گروهی از افراد در مقیاس بزرگ" تحت قانون جنایی فدراسیون روسیه متهم کرده است. آنها با 15 سال زندان و جریمه نقدی تا 1 میلیون روبل روبرو هستند.

حملات علیه افرادی که دارای و کسب ارزهای دیجیتال هستند در روسیه در حال افزایش است. در جولای 2021، سارقان مسلح یک مرکز استخراج بزرگ در نزدیکی مسکو را غارت کردند و ده ها کارت گرافیک را که برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می شد، به سرقت بردند. همچنین در سال گذشته، یک میلیون دلار تتر از یک معامله گر ارز دیجیتال در پایتخت روسیه دزدی شد.