۰ نفر

اقدامات بیت کوینی کشور دوستدار رمزارز؛

السالوادور «سفارت بیت کوین» در ایالات متحده افتتاح می کند

۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۳۶
کد خبر: 701552
السالوادور «سفارت بیت کوین» در ایالات متحده افتتاح می کند

السالوادور پس از راه اندازی سفارت بیت کوین در شهر لوگانو سوئیس، به گسترش استراتژی بیت کوین خود با همکاری جدید با تگزاس ادامه می دهد. با افتتاح سفارت بیت کوین در ایالات متحده توسط دولت السالوادور، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، کشورهای بیشتری را به هم متصل می کند.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ السالوادور، کشوری که بیت کوین را در سال 2021 به عنوان ارز قانونی پذیرفته است، استراتژی بیت کوین خود را در یک مشارکت جدید با دولت تگزاس گسترش می دهد.

 هدف این همکاری بین دولتی ایجاد یک سفارت بیت کوین یا دفتر نمایندگی السالوادور در تگزاس است تا روی پروژه های مشترک جدید برای ترویج پذیرش بیت کوین کار کند.

میلنا مایورگا، سفیر سالوادور در ایالات متحده، این خبر را در بیانیه ای در 14 فوریه در توییتر اعلام کرد.

1111111

جو اسپارزا معاون وزیر امور خارجه تگزاس و میلنا مایورگا سفیر السالوادور در ایالات متحده

مایورگا گفت: "در دیدار من با جو اسپارزا، دستیار وزیر دولت تگزاس، درباره افتتاح دومین سفارت بیت کوین و گسترش پروژه های مبادلات تجاری و اقتصادی بحث کردیم."

مایورگا در توییتر گفت: "ایالت تگزاس، متحد جدید ما."

در ملاقاتی که با معاون وزیر دولت تگزاس، جو اسپارزا داشتم، درباره افتتاح دومین سفارت بیت‌کوین و گسترش پروژه‌های مبادلات تجاری و اقتصادی بحث کردیم.

این اقدام السالوادور چند ماه پس از افتتاح اولین سفارت بیت کوین در شهر جنوبی لوگانو سوئیس در السالوادور در اکتبر 2022 انجام شد.

 به عنوان بخشی از این تلاش ها، دو حوزه قضایی طرفدار رمزارز شروع به کار کردند تا یک حضور فیزیکی دولتی برای ارتقای همکاری ها ایجاد کنند.

به گفته سامسون مو، مدیر ارشد استراتژی سابق Blockstream، پدیده سفارت بیت کوین گام بعدی در کشورها و شهرهایی است که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفته اند است.

 او گفت که چنین ابتکاراتی به معنای همکاری بین کشورها برای توسعه ابتکارات جدید مانند ایجاد اتحاد بین مکان هایی است که بیت کوین را پذیرفته اند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که طبق گزارش‌ها، قانون‌گذاران تگزاس در حال بررسی لایحه جدیدی هستند که خواستار طرحی جامع برای گسترش صنعت بلاک چین است. این ابتکار قانونی با هدف تبدیل تگزاس به پایتخت رمزارز آمریکا با معرفی خرید معاف از مالیات با بیت کوین، در میان دیگر پیشنهادها، است.

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، تگزاس به عنوان یکی از ایالت های دوستدار رمزارز ایالات متحده ظاهر شده است و قوانین دوستدار رمزارز را با هدف تطبیق بهتر قوانین تجاری با نوآوری بلاک چین و مقررات دارایی های دیجیتال تصویب کرده است. تگزاس همچنین خانه برخی از بزرگترین ماینرهای بیت کوین در آمریکای شمالی است که شرکت های استخراج بزرگی مانند Riot Blockchain، Core Scientific و Genesis Digital Assets در این ایالت فعالیت می کنند.