۰ نفر

توجه کشورها به صنعت نوپای بلاکچین؛

راه اندازی مرکز ملی نوآوری بلاک چین توسط دولت چین

۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۲۸
کد خبر: 700940
راه اندازی مرکز ملی نوآوری بلاک چین توسط دولت چین

دولت چین در حال ایجاد یک مرکز ملی نوآوری بلاک چین در پکن است تا بر کاربردهای صنعتی و موارد استفاده عمده از فناوری بلاک چین، به ویژه موارد مرتبط با اقتصاد چین تمرکز کند. روزنامه دولتی بیجینگ دیلی روز چهارشنبه گزارش داد، وزارت علوم و فناوری چین تأسیس یک مرکز تحقیقاتی بلاک چین به نام مرکز ملی نوآوری فناوری بلاک چین را تایید کرده است.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ مرکز جدید بلاک چین در پکن مستقر خواهد شد و توسط آکادمی بلاک چین و محاسبات پکن (BABEC) که توسط شهرداری پکن حمایت می شود، رهبری خواهد شد.

 این مرکز بر توسعه فناوری‌های مرتبط با بلاک چین و کاربردهای صنعتی آنها تمرکز خواهد کرد و افزود که موارد استفاده عمده مرتبط با اقتصاد چین و معیشت شخصی را نیز بررسی خواهد کرد.

علیرغم موضع ضد رمزارز کشور و سرکوب مداوم فعالیت های مرتبط با رمزارز، چین از توسعه حول فناوری بلاک چین حمایت کرده است.

 در سال ۲۰۱۹، شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین گفت که بلاک چین «نقش مهمی در دور بعدی نوآوری‌های فناوری و تحول صنعتی خواهد داشت».

 وی خواستار تلاش بیشتر برای تسریع توسعه در این بخش شد.

پس از تایید شی جین پینگ ، بسیاری از شرکت‌های فناوری، استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاران به فضای بلاک چین سرازیر شدند. تعداد شرکت های بلاک چین ثبت شده در اداره فضای سایبری چین (CAC) در جولای سال گذشته به ۱۸۲۱ افزایش یافت.

شرکت Red Date Technology مستقر در هنگ کنگ، یکی از اعضای موسس شبکه خدمات مبتنی بر بلاک چین (BSN)، ماه گذشته پروژه جدیدی را برای پیاده سازی استیبل کوین ها و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در پرداخت های فرامرزی راه اندازی کرد.

 BSN توسط نهادهای مرتبط با دولت چین، از جمله مرکز اطلاعات دولتی (SIC) زیر نظر کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین (NDRC) پشتیبانی می شود.

در همین حال، چین به موضع ضد رمزارز خود ادامه داده است. یکی از مشاوران سابق بانک مرکزی این کشور، بانک خلق چین (PBOC)، اخیراً از دولت چین خواسته است تا ممنوعیت ارزهای دیجیتال خود را مجدداً ارزیابی کند.

 او هشدار داد که ممنوعیت دائمی محصولات مرتبط با رمزارز می‌تواند منجر به از دست رفتن فرصت‌ها در فناوری‌هایی مانند بلاک چین شود که برای سیستم‌های مالی تنظیم‌شده «بسیار ارزشمند» هستند.