۰ نفر

به دنبال قطع همکاری بانک ها با صرافی های رمزارز؛

بایننس سپرده ها و برداشت های دلاری را از طریق حساب های بانکی متوقف می کند

۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۴۲
کد خبر: 700175
بایننس سپرده ها و برداشت های دلاری را از طریق حساب های بانکی متوقف می کند

صرافی جهانی ارز دیجیتال بایننس از روز چهارشنبه سپرده گذاری و برداشت به دلار آمریکا از طریق حساب های بانکی را به حالت تعلیق در می آورد زیرا بانک ها در تلاش برای کاهش قرار گرفتن در معرض بازار کریپتو هستند. روابط عمومی بایننس گفت: ما سخت کار می کنیم تا این سرویس را دوباره در اسرع وقت راه اندازی کنیم.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ صرافی جهانی ارزهای دیجیتال بایننس از روز چهارشنبه بدون ارائه دلیل برداشت و سپرده گذاری به دلار آمریکا را با استفاده از حساب های بانکی را به حالت تعلیق در می آورد.

 سخنگوی بایننس به CNBC گفت: ما از 8 فوریه به طور موقت نقل و انتقالات بانکی با دلار آمریکا را متوقف می کنیم. مشتریان متأثر از این موضوع مستقیماً مطلع می شوند ... ما سخت در تلاش هستیم تا این خدمات را در اسرع وقت مجدداً راه اندازی کنیم.

این سخنگو ادامه داد: فقط 0.01 درصد از کاربران فعال ماهانه ما از نقل و انتقالات بانکی با دلار استفاده می کنند.

با این وجود، این سخنگوی ادعا کرد: ما هنوز به طور قابل توجهی نسبت به سپرده های خالص مثبت هستیم.

 زمانی که قیمت ها به دنبال یک نوسان صعودی بازار شروع به کاهش می کنند، جریان خروجی همیشه افزایش می یابد، همانطور که در هفته گذشته شاهد سودآوری برخی از کاربران بودیم.

در همین حال، بایننس ایالات متحده، واحدی از بایننس که توسط شبکه اجرای جرایم مالی وزارت خزانه داری (FinCEN) نظارت می شود، در توییتر توضیح داد که یک نهاد مجزا از بایننس است و مشتریانش تحت تأثیر این تعلیق قرار نمی گیرند.

بانک‌ها قرار گرفتن در معرض بازار ارزهای دیجیتال را کاهش می‌دهند

پس از فروپاشی صرافی ارزهای دیجیتال FTX، تعداد فزاینده‌ای از بانک‌ها قرار گرفتن در معرض بازار ارزهای دیجیتال را کاهش داده‌اند.

بایننس ماه گذشته اعلام کرد که شریک بانکی آن یعنی Signature Bank از ابتدای این ماه فقط تراکنش های بیش از 100000 دلار را پردازش می کند. این بانک قبلاً اعلام کرده بود که قصد دارد تا 10 میلیارد دلار از سپرده‌های مشتریان ارزهای دیجیتال را کاهش دهد.

فدرال رزرو، شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) و دفتر کنترل ارز (OCC) اخیراً بیانیه مشترکی صادر کردند و به سازمان های بانکی در مورد خطرات ارزهای دیجیتال هشدار دادند.

 در بیانیه مشترک آمده است: نگرانی‌های عمیقی در مورد مدل‌های کسب‌وکاری وجود دارد که فعالیت‌های مرتبط با دارایی‌های رمزنگاری انجام می دهند.