۰ نفر

نتایج حاصل از فصل آخر سال ۲۰۲۲ در بازار کریپتو؛

کاهش بیت‌ کوین به دنبال گزارش سه ماه چهارم مایکرواستراتژی!

۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۲۰
کد خبر: 699729
کاهش بیت‌ کوین به دنبال گزارش سه ماه چهارم مایکرواستراتژی!

مایکرواستراتژی (MicroStrategy) اعلام کرده است که ضرری معادل ۱۹۷.۶ میلیون دلار به دلیل کاهش ارزش بیت‌کوین در طول سه ماهه چهارم ۲۰۲۲، متحمل شده است. از این رو، قیمت بیت‌کوین پس از این گزارش در ۲۴ ساعت گذشته وارد روند کاهشی شده است.

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ شرکت هوش تجاری مایکرواستراتژی روز پنجشنبه هشتمین ضرر سه ماهه متوالی خود را گزارش کرد، اما همچنان به استراتژی نگهداری بیت‌کوین در ترازنامه خود ادامه می‌دهد.

پس از گزارش درآمد سه ماهه چهارم در سال ۲۰۲۲، قیمت بیت‌کوین به پایین ترین سطح ۲۳۴۰۰ دلار در ۲۴ ساعت گذتشه سقوط کرد. سهام مایکرواستراتژی در بورس آمریکا تقریباً ۱۰ درصد جهش کرد و به ۳۰۰ دلار در روز پنجشنبه رسید، اما در ساعات قبل از بازار کمتر از ۲۸۰ دلار معامله شد.

مایکرواستراتژی خسارت ۱.۳ میلیارد دلاری را گزارش می‌کند

بر اساس نتایج مالی سه ماهه چهارم، مایکرواستراتژی دارای ۱۳۲۵۰۰ واحد بیت‌کوین به ارزش ۱.۸۴۰ میلیارد دلار است. این اعداد و ارقام نشان دهنده زیان ۲.۱۵۳ میلیارد دلاری وارد شده به این شرکت از زمان خرید و میانگین مبلغ دفتری هر بیت‌کوین است. همچنین زیان کاهش ارزش بیت‌کوین‌های این شرکت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲، ۱۹۷.۶ میلیون دلار بود، در حالی که این زیان در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱، ۱۴۶.۶میلیون دلار گزارش شد.

تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲، مبنای هزینه اولیه و ارزش بازار بیت‌کوینهای مایکرواستراتژی به ترتیب ۳.۹۹۳ میلیارد دلار و ۲.۱۹۴ میلیارد دلار بود. بنابراین، میانگین هزینه خرید هر بیت‌کوین برای این شرکت تقریباً ۳۰۱۳۷ دلار و قیمت بازار هر واحد بیت‌کوین در این تاریخ برابر با ۱۶۵۵۶.۳۲دلار بود.

در طول سه ماهه گذشته، این شرکت برای اولین بار ۷۰۴ بیت‌کوین فروخت تا ضرر مالیاتی ۳۴ میلیون دلاری را مدیریت کند. با این حال، پس از این فروش این شرکت دوباره ۲۵۰۰ بیت‌کوین اضافه کرد و کل دارایی بیت‌کوین خود را افزایش داد.

مایکل سیلور (Michael Saylor)، مدیر اجرایی این شرکت، در طول یک تماس گفت که این شرکت پس از افزودن بیت‌کوین، عملکرد بهتری نسبت به شاخص‌ها و شرکت‌های بزرگی مانند گوگل، اپل، مایکروسافت و آمازون داشته است.

همچنین در این باره، اندرو کانگ (Andrew Kang)، مدیر مالی مایکرواستراتژی گفت:

«استراتژی و اعتقاد شرکت ما در به دست آوردن، نگهداری و رشد موقعیت بیت‌کوین در دراز مدت بدون تغییر باقی م‍ی‌ماند و در حالی که در سال ۲۰۲۲ با چالش‌های اقتصاد کلان و ارز خارجی مواجه شدیم، با رشد و توسعه کسب ‌و کار ابری خود، همچنان به سمت کیفیت بالاتر و درآمدهای تکرارشونده حرکت می‌کنیم».

قیمت بیت‌کوین و سهام مایکرو استراتژی پس از درآمدهای این شرکت سقوط کرد

کوین

در حالی که سرمایه گذاران نسبت به عملکرد سهام مایکرواستراتژی در سال ۲۰۲۳ اطمینان دارند، زیرا قیمت سهام این شرکت پس از یک سال با بیش از ۱۰۰ درصد رشد که در طول یک ماه اخیر و پس از افزایش قیمت بیت‌کوین به بالای ۲۴ هزار دلار، مواجه شده است و این رشد ۱۰۰ درصدی قیمت سهام بورسی این شرکت را پس از یک سال به بالای ۳۰۰ دلار رساند. با این حال، در حال حاضر، قیمت MSTR (نماد سهام بورسی مایکرواستراتژی) در ۲۸۰ دلار معامله می‌شود که بیش از ۴ درصد از اوج ۳۰۰ دلار کاهش یافته است.

قیمت بیت‌کوین (BTC) نیز پس از رسیدن به بالاترین سطح ۲۴۰۹۱ دلار در طول دوره صعودی اخیر خود، با انتشار این گزارش دوباره به ۲۳۴۰۰ دلار کاهش یافت. در زمان نگارش این مقاله، قیمت بیت‌کوین با ۱.۴ درصد کاهش در ۲۴ ساعت گذشته، در سطح قیمتی ۲۳۴۴۵ دلار معامله می‌شود.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است. این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.