۰ نفر

هشدار یکی از استراتژیست های بازار؛

پیش از نشست فدرال رزرو بازارهای مالی خونین می شود؟!

۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۰۲
کد خبر: 698499
پیش از نشست فدرال رزرو بازارهای مالی خونین می شود؟!

سهام، فلزات گرانبها و ارزهای دیجیتال در ماه اول سال جاری افزایش یافتند و استراتژیست ‌های بازار می ‌گویند که اگر فدرال رزرو ایالات متحده به افزایش نرخ ‌ها ادامه دهد و سیاست انقباضی گسترده‌ تری را حفظ کند، بازارها در آینده نزدیک می‌ توانند عقب نشینی کنند.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) قرار است که در تاریخ ۱ فوریه جلسه برگزار کند. در حالی که بازار انتظار کاهش نرخ را دارد، برخی از تحلیلگران فکر می‌کنند که فدرال رزرو به افزایش نرخ بودجه فدرال ادامه خواهد داد.

کریس ورمولن، بنیان‌گذار و مدیر ارشد سرمایه‌گذاری The Technical Traders، اصرار دارد که اس اند پی ۵۰۰ قرار است از موقعیت فعلی خود افت ۳۷ درصدی را تجربه کند.

بازارها چشم انتظار جلسه بعدی کمیته بازار آزاد فدرال هستند که قرار است در تاریخ ۱ فوریه برگزار شود. هفته گذشته، Bitcoin.com News گزارش داد که چگونه سرمایه‌گذاران از نزدیک تصمیم جروم پاول، شانزدهمین رییس فدرال رزرو را دنبال می‌کنند. با نزدیک شدن به جلسه FOMC، بحث در مورد این نتیجه در رسانه‌های اجتماعی گسترده شده است.

یک استراتژیست بازار معروف به "کارتر" در ۲۷ ژانویه، با اشاره به آشفتگی که بازارها ممکن است پس از سخنرانی پاول با آن مواجه شوند، توضیح داد که "در ۱ فوریه خون به راه خواهد افتاد."

در حالی که برخی از سرمایه‌گذاران انتظار کاهش احتمالی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را دارند، کارتر استدلال می‌کند که پاول در عوض به تشدید و اجرای سیاست‌های محدودکننده ادامه خواهد داد.

این تحلیلگر خاطرنشان می‌کند که پاول قبلا به "پروژه انقباضی گسترده‌تر" در سه مرحله اشاره کرده است: افزایش سریع برای رسیدن به نرخ خنثی، افزایش اندازه‌گیری شده برای رسیدن به نرخ "به اندازه کافی محدود کننده" و ماندن در نرخ نهایی برای چند مدت.

فدرال رزرو

کارتر در یک موضوع توییتری تاکید کرد، جروم پاول، رییس فدرال رزرو ایالات متحده، شرایط مالی را با پرداختن به اجبار کاهش نرخ بهره، مجددا سخت‌تر خواهد کرد.

این استراتژیست انتظار دارد که رییس فدرال رزرو در تاریخ ۱ فوریه به اجبار به این موضوع بپردازد و مباحث را به این سمت ببرد که این نرخ نهایی، چرا و چه مدت زمانی نیاز است که باقی بماند.

کارتر نوشت: "منتظر باشید تا درس‌های دهه ۱۹۷۰ را گسترش دهد."

کارشناس پیش‌بینی می‌کند اس اند پی ۵۰۰، ۳۷ درصد کاهش یابد، در حالی که طلا و نقره در بازار نزولی خواهند درخشید.

کریس ورمولن، بنیان‌گذار و مدیر ارشد سرمایه‌گذاری The Technical Traders، در گفتگو با دیوید لین، مجری و تهیه‌کننده کیتکو نیوز، گفت که سهام در آستانه اصلاح قیمتی است.

ورمولن به لین گفت: صادقانه فکر می‌کنم که اس اند پی ۵۰۰ می‌تواند ۳۷ درصد دیگر، تقریبا از سطوح فعلی سقوط کند. او افزود: «این برای ایجاد آسیب‌های فراوان، استرس زیاد، ورشکستگی‌های قابل توجه کافی است.»

در مقابل، ورمولن انتظار دارد طلا و نقره در سراسر بازار نزولی بدرخشند. ورمولن در حالی که در مورد چرخه‌های بازار صحبت می‌کرد، اصرار داشت: "این زمانی است که فلزات گرانبها و ماینرها به موفقیت دست خواهند یافت."

ورمولن تنها سرمایه‌گذاری نیست که معتقد است طلا و نقره در حال رسیدن به موفقیت روزافزون هستند. در دسامبر ۲۰۲۲، مدیر ETF استخراج طلای AuAg ESG، اریک استرند، گفت که طلا در سال ۲۰۲۳ به بالاترین حد خود خواهد رسید و بانک‌های مرکزی مانند فدرال رزرو بر افزایش نرخ متمرکز خواهند شد.

استرند گفت: «نظر ما این است که بانک‌های مرکزی در طول سال ۲۰۲۳ بر روی افزایش نرخ خود متمرکز می‌شوند و این امر باعث حرکت انفجاری طلا برای سال‌های آینده خواهد شد.»

بنابراین ما معتقدیم که طلا سال ۲۰۲۳ را حداقل ۲۰ درصد بالاتر به پایان خواهد رساند و همچنین شاهد عملکرد بهتر استخراج‌کنندگان از طلا با ضریب ۲ هستیم.