۰ نفر

مدیرعامل ویزا:

استیبل کوین ها و CBDC ها "نقش معناداری" در پرداخت ها ایفا می کنند

۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۲۱
کد خبر: 697524
استیبل کوین ها و CBDC ها "نقش معناداری" در پرداخت ها ایفا می کنند

مدیرعامل ویزا، آل کلی، بر این باور است که استیبل کوین ها و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی، نقش معناداری در پرداخت ها ایفا خواهند کرد.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ ویزا در سپتامبر ۲۰۲۱ کار روی پروژه قابلیت همکاری بلاکچین را برای پشتیبانی از پذیرش CBDC و استیبل‌کوین آغاز کرد، اما از آن زمان به‌روزرسانی‌های کمی انجام شده است.

مدیر اجرایی غول کارت‌های اعتباری ویزا مطمئن است که راه‌حل‌های مبتنی بر بلاکچین را می‌توان در خدمات و پیشنهادات آن ادغام کرد تا نسل بعدی پرداخت‌ها را تقویت کند.

آل کلی، مدیرعامل حال حاضر این شرکت در ۲۴ ژانویه در جلسه سالانه سهامداران ویزا که قرار است در تاریخ ۱ فوریه به طور رسمی از سمت خود کناره‌گیری ‌کند، به طور خلاصه برنامه‌های این شرکت را برای ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) و استیبل کوین‌های خصوصی به اشتراک گذاشت.

بر اساس گزارش ۲۴ ژانویه کلی گفت: "این روزهای ابتدایی است، اما ما همچنان بر این باوریم که استیبل کوین‌ها و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی پتانسیل ایفای نقش معنادار در فضای پرداخت را دارند و ما چندین ابتکار در دست اقدام داریم."

این مدیرعامل توضیح داد: "ما در صندوق‌ها و شرکت‌های رمزنگاری سرمایه‌گذاری اندکی داشته‌ایم، زیرا به دنبال سرمایه‌گذاری در اکوسیستم پرداخت هستیم"

کلی همچنین تأیید کرد که ترازنامه ویزا تحت تأثیر برخی از "شکست‌های برجسته" که فضای ارزهای دیجیتال را در سال ۲۰۲۲ تکان داد، قرار نگرفته است:

"ما هیچ ضرر اعتباری مربوط به این شکست‌ها نداشته‌ایم. در هر کاری که انجام می‌دهیم، لطفا بدانید که ما به شدت بر حفظ یکپارچگی سیستم پرداخت ویزا و سیستم پرداخت در کل و البته شهرت متمرکز هستیم. خوش‌نامی برند ما به دلیل اعتماد است."

در طول سال‌ها، ویزا روی تعدادی طرح‌های مرتبط با رمزارز کار کرده است. تیم تحقیقاتی آن در سپتامبر ۲۰۲۱ بر روی یک پروژه قابلیت همکاری بلاکچین به نام ابتکار کانال پرداخت جهانی (UPC) شروع به کار کرد. این پروژه برای ایجاد یک «شبکه شبکه‌ها» برای CBDCها و استیبل کوین‌های خصوصی برای عبور از کانال‌های پرداخت مختلف طراحی شده است.

با این حال ویزا بیش از ۱۲ ماه است که به روز رسانی UPC ارائه نکرده است.

اخیرا، این غول پرداخت در ۲۰ دسامبر اعلام کرد که در حال اجرای طرحی است تا امکان پرداخت صورت‌حساب‌های خودکار از کیف پول اتریوم کاربر را فراهم کند.

ویزا همچنین اخیرا چندین کارت نقدی ارزهای دیجیتال با کارمزد صفر منتشر کرده است، از جمله قراردادی که اکنون با FTX فسخ شده و مشارکت با Blockchain.com در تاریخ ۲۶ اکتبر که هنوز در حال اجراست.

در حالی که گزارش سالانه ویزا در سال ۲۰۲۲ فقط شامل داده‌های تا ۳۰ سپتامبر - حدود پنج هفته قبل از سقوط FTX می‌شد - ممکن است اطلاعات بیشتری در فراخوان درآمد سه ماهه اول ۲۰۲۳ ویزا در ۲۶ ژانویه فاش شود.

رییس ویزا رایان مک اینرنی رسما در اول فوریه جایگزین آل کلی به عنوان مدیرعامل خواهد شد، در حالی که کلی به عنوان رییس اجرایی در هیات مدیره باقی خواهد ماند.

به نظر می‌رسد مک اینرنی در مورد راه حل‌های پرداخت مبتنی بر بلاکچین نیز به همان اندازه، صعودی است.

مک ‌اینرنی در مصاحبه‌ای با فورچون در ماه نوامبر گفت که ویزا هنوز «۱۴ تریلیون دلار پول نقد در خارج از کشور دارد که توسط مصرف‌کنندگان قابل دیجیتالی‌سازی است» و آن‌ها همچنان به بررسی مکان‌هایی که پرداخت‌های رمزنگاری ممکن است به بهترین شکل ممکن استفاده شود، ادامه می‌دهند.